Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. februar 2001 - 11:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installation af ISO

Hejsa,

har lige downloadet de 2 ISO\'er fra Red Hat, og vil nu gerne lægge dem over på CD\'er, sådan at man kan installere derfra, hvordan gøres dette og hvordan \"pakkes\" de ud ??

Kræver det et bestemt program til dette ??

På forhånd tak.

/Martinowitz
Avatar billede handmade Nybegynder
09. februar 2001 - 11:55 #1
I dit brænderprog. Noget i retning af \"create CD from image\"
Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. februar 2001 - 11:58 #2
Hvilke brænderprogrammer kan jeg evt. bruge til det ??
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2001 - 11:59 #3
iso skal ikke \"pakkes ud\" - det er et \'billede\' af en CD fakisk

kan nok bruge CDRwin, WinOnCd eller Nero...
Avatar billede handmade Nybegynder
09. februar 2001 - 12:00 #4
Ja, her r jeg lidt usikker, men jeg mener at demo af Nero Burning kan gøre det. Har selv gjort det med Red Hat, men jeg kan ikke huske hvilket prog. jeg brugte...
Avatar billede seider Nybegynder
09. februar 2001 - 12:04 #5
hvis du henter nero, og dropper wizarden. skal du bare vælge make cd from image.

ellers skal du i wizarden vælge create from image. den \"pakker\" selv filerne ud :-)

www.nero.com
Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. februar 2001 - 12:08 #6
Jeg sidder med Nero Burning Rom, og kan godt nok se, at man kan brænde ISO\'er, men ifølge Nero\'s program, så ender ISO\'er på filbetegnelsen *.nri

Er dette korrekt ??
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2001 - 12:12 #7
når man laver et billede kommer der som regel to filer ud - en iso og en anden...

men det er ikke korrekt at de hedder nri - det er jo ikke for sjov de hedder iso filer vel?! ;o)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
09. februar 2001 - 12:17 #8
Keysersoze, tror at du har misforstået.

Den fil, som Nero gerne vil åbne, skal ifølge Nero ende på *.nri og det gør ISO\'en fra Redhat jo ikke !

Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2001 - 12:25 #9
ja ja - og så fortæller jeg dig at;

når man laver en ISO fil i et program, så bliver der lavet 2 filer - selve ISO filen - samt en anden fil, som er den programmet egentlig skal bruge når engang ISO filen skal brændes ned igen!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. februar 2001 - 12:46 #10
Nero har sit eget ISO-format... som den kalder nri... den kan dog stadigvæk brænde andre iso-formater... man skal bare \"tvinge\" den.... så spørger den efter, en hel masse som man bare skal lade være med at ændre og så skulle det virke...
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
09. februar 2001 - 12:50 #11
Fireburner hedder programmet der klarer dit lille problem. Det kan både brænde iso\'er ud på cd\'er og pakke dem ud til harddisken.

Og du henter det her:

http://www.fireburner.com/downloads.shtml
Avatar billede stig3 Mester
10. februar 2001 - 14:09 #12
Eazy CD Creator brænder iso-filer uden problemer.