Avatar billede simonbm Nybegynder
13. april 2004 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvor mange sata-diske på en port?

JEg har købt et intel D875PBZ bundkort, med to sata stik... er det muligt at tilkoble flere end en hdd på hver stik???

Takker
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. april 2004 - 14:26 #1
Tror ret sikkert du kan finde svaret i din motherboard manual...
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 14:33 #2
Kun én SATA disk på hver kanal. Jeg har samme bundkort, så du kan tage svaret for givet.
Du kan imidlertid få SATA controllere til PCI portene, hvor der er fire kanaler.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 14:34 #3
Det skulle have været et svar.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 21:49 #4
Hvis du er interesseret, så er her en billig PCI SATA-controller:
http://www.demoshop.dk/page23.htm
Varenr. 160176 - 380 kr. og prisen falder hver dag, men en dag er den altså væk!:0)
Tak for point, iøvrigt.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 21:54 #5
Acard controlleren har fire kanaler/porte.
Hvad synes du om dit nye Intel kort. Lever det op til forventningerne? - Jeg har haft bøvl med nogle billige Spectek ram 512 MB PC2700/333MHz. De kører sammen med en P4 2.4GHz 533MHz FSB - men vil ikke køre to sammen. Jeg havde håbet på at de kunne køre dual, men men men.
Hvilke ram har du i maskinen?