Avatar billede xeedr Nybegynder
12. april 2004 - 21:48 Der er 18 kommentarer

100% CPU brug af svchost

Altså, 1 af mine svchost's kører 100% cpu brug, og straks tænker jeg: Hey! Blaster. Nix, har nu kørt removal tool i fejlsikret tilstand og i normal tilstand men den finder intet. Jeg får heller ikke den besked med der er 60 sec. til compen genstarter. Nogle forslag? Det er fuckined provokerende, havde det osse for godt 2 uger siden der formaterede jeg og det virkede, nu er det så kommet igen. Jeg er lige kommet hjem fra lan og der gjorde den intet :|
Avatar billede fromsej Praktikant
12. april 2004 - 21:49 #1
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede xeedr Nybegynder
13. april 2004 - 15:53 #2
Jeg kan ikke opdatere SpyBot, når jeg vil opdatere fryser programmet :|
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 17:48 #3
Det plejer at være gaobot/msblast hvis svchost tager 100% cpu. Dem kan du fjerne med stinger og så genstarte og lade fromsej se en hijackthis log.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2004 - 18:39 #4
Så drop spybot, og kom med den log fra hijackthis.
Avatar billede xeedr Nybegynder
13. april 2004 - 18:44 #5
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\spil\steam\steam.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Niller\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {0000CC75-ACF3-4cac-A0A9-DD3868E06852} - C:\Programmer\DAP\DAPBHO.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: DAP Bar - {62999427-33FC-4baf-9C9C-BCE6BD127F08} - C:\Programmer\DAP\DAPIEBar.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Run DAP (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab

Der
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2004 - 18:58 #6
Gå i tilføj/fjern programmer og fjern DAP, det er noget skrammel af den anden verden.
Derefter genstarter du og kommer med en ny log, så vi kan pille evt. rester helt væk.
Avatar billede xeedr Nybegynder
13. april 2004 - 19:18 #7
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\spil\steam\steam.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Niller\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2004 - 19:48 #8
Hmm, der er ikke spor af noget skidt, men hvor er resten af logfilen?
Hele logfilen, også hvilket styresystem du kører med, så vi kan se om det trænger til en opdatering.
Avatar billede xeedr Nybegynder
13. april 2004 - 19:52 #9
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\spil\steam\steam.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Niller\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2004 - 21:09 #10
Du skal opdatere din XP med servicepack 1 samt hotfixes.
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
Derefter opdater online hos microsoft.
Avatar billede xeedr Nybegynder
13. april 2004 - 22:01 #11
og det fjerner det?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2004 - 22:03 #12
Det kan jeg ikke love dig, men det vil lukke nogle grimme sikkerhedshuller i din XP.
Avatar billede xeedr Nybegynder
13. april 2004 - 22:07 #13
:(

Mit Norton Antivirus kommer hele tiden med besked om at det har fjernet en W32.Goabot.gn eller .ao og har kørt en masse goabot removere, men intet hjælper
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2004 - 22:10 #14
Ny log.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 22:12 #15
husk at slå systemgendannelse fra. så går du i norton - vist nok under options-qurantined files og sletter dem herfra. Nu kan du slå systemgendannelse til igen.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 22:15 #16
og hvis I ikke er færdige med hijackthis så husk lige at slå systemgendannelse fra først... pøj med det *s
Avatar billede xeedr Nybegynder
14. april 2004 - 17:09 #17
jeg har nu slettet nogle quarintined files, og når jeg starter compen får jeg stadig de beskeder fra Norton Antivirus om at den har fundet nogle goabot ting. Men jeg slettede ikke alle filerne, skal jeg det?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. april 2004 - 19:51 #18
Ja, det ville være en god idé.