Avatar billede yeah Nybegynder
12. april 2004 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering a NAT. Eller Hvorfor kan vi ikke være 2 på en server

Jeg har en router fra ST lab, den hedder bare "xDSL/Cable Broadband router".
Vi 2 ip'er så det er ikke noget problem hvis vi kunne slå NAT fra, (tror jeg?) men vi kan ikke komme på samme server i CS (Counter-Strike).
vi har ikke samme ip(ip-konflikt), har både prøvet og få tildelt ip af routeren og selv at sætte den.

Håber der er nogle der kan hjælpe
Mvh Anders
Avatar billede venturer Nybegynder
13. april 2004 - 09:18 #1
Når routeren er en lille sag som den du har der, er den kun beregnet til at fungere som almindelig router eller NAT router med én ekstern IP. Den eneste måde du så kan få dine to maskiner på nettet med hver deres eksterne IP, er ved at fjerne routeren og forbinde de to maskiner og internet forbindelsen med en switch.

Med hensyn til CS lyder det til at serveren ikke vil acceptere flere forbindelser fra samme IP. Er dette tilfælde på alle de servere I prøver på eller kun nogle af dem?
Avatar billede yeah Nybegynder
14. april 2004 - 20:53 #2
Det er tilfældet på alle servere, det er det der er vores problem. :|
Der skulle gerne være indbygget switch i selve routeren, det fik jeg ihvertfald afvide at der ville være...? :(
Avatar billede venturer Nybegynder
15. april 2004 - 08:54 #3
At switchen er indbygget gør ingen forskel i denne sammenhæng. Routeren er stadig "imellem" switchen og internettet.

Hvis du vil teste om det er routeren som er skyld i det, kan du prøve at deaktivere DHCP (automatisk IP tildeling fra routeren) så den ikke længere deler IP'er ud. Derefter flytter du ablet fra WAN til switchen. På den måde bruger du routeren som en "ren" switch uden at noget bliver NAT'et eller routet.