Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
12. april 2004 - 18:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Java applet mirc script

Hej en der hvordan jeg laver et Java applet hvor man kan connecte til en mirc kanal uden at have mirc ( fra en hjemmeside ) ? Hvis i ved det så må i godt lige skrive scriptet :)

Mvh.

Andreas
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2004 - 20:04 #1
Værsgod.... en gratis IRC Java Applet....

http://eirc.sourceforge.net/
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
12. april 2004 - 20:12 #2
Hej,
Først lige lidt begrebsafklaring.
Chat-netværket generelt hedder IRC (Internet Relay Chat). Det findes i en række udgaver der i mere eller mindre grad ligner hinanden - de mest populære er DALnet, Undernet, EFnet samt QuakeNet.

mIRC er en windows klient der kan anvendes til alle disse netværk.

Man kan få en række appletter så man kan chatte fra en hjemmeside i stedet for at bruge eksempelvis mIRC. Disse appletter er lavet i Java, og ikke Javascript.
De er heller ikke helt simple, så det er ikke noget man bare lige ryster ud af ærmet - men der findes mange på nettet.
Jeg mener at der findes ganske gode udgaver på
www.jpilot.com (jIRC) samt
www.pjirc.com (PJIRC)
Jeg er ikke helt klar over om disse lader brugeren selv vælge hvilket netværk man vil logge på (altså Dalnet, Undernet osv) du kan prøve dig frem

- Søren
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2004 - 20:17 #3
og for lige at tilføje til mit svar....

Eftersom mit link er til et opensource projekt, kan du jo læse i koden / få inspiration derfra :-)
Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
12. april 2004 - 21:14 #4
Hvordan får jeg det der eirc til at connecte en bestemt channel og server ?
Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
12. april 2004 - 21:15 #5
Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
12. april 2004 - 21:33 #6
s.nielsen dem du har kan man vidst ik skifte server på
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
13. april 2004 - 16:31 #7
Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
13. april 2004 - 16:51 #8
s.nielsen kan så fortælle mig hvordan jeg får den til at connecte til Quakenet og til kanalen #Gratis-ting.dk
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
13. april 2004 - 19:28 #9
Jeg sidder pt bag en firewall der ikke har de porte åbne, så jeg kan ikke selv teste det. Men jeg kan da se at man selv kan specificere IRC server og kanal på demo-siden, så jeg går da ud fra at det virker hvis man skriver jubiigames.dk.quakenet.org eller bare irc.quakenet.org i server feltet
Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
13. april 2004 - 20:06 #10
Jamen kan man ik få det til at stå fra start af ?
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
13. april 2004 - 20:42 #11
Jeg har aldrig selv rodet med disse applets, så det ved jeg desværre ikke..
Avatar billede andreas.s.l Nybegynder
14. april 2004 - 13:11 #12
s.nielsen har fået det til at virke lav lige et svar :]
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
14. april 2004 - 13:49 #13
svar :)