Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
12. april 2004 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ARbejdsunderlag til elektronik

Jeg var engang i praktik hos en radio- tv fagtekniker der havde nogle rigtig gode arbejdeunderlag!

Det var ikke noget af alt det der anianstatiske halløj hvor man skal ha rem og så videre på!

Under var 50*70 cm og gråt og det der var godt ved det var at der var en masse firkantede fordybninger i underlaget!

Har undersøgt RS-components og FARNELL IN ONE hvor jeg ikke er faldt over noget!

Nogle der ved hvor de kan skaffes?
Avatar billede scb Praktikant
12. april 2004 - 17:55 #1
Ja en gummimåtte til bil fra THansen eller Harald Nyborg, har netop de samme egenskaber, ca pris 30-50 kr
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
12. april 2004 - 17:58 #2
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
12. april 2004 - 21:15 #3
Kannon ide :)
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
12. april 2004 - 21:18 #4
Men er der ikke noget som desaderet bliver lavet til elektronikarbejde? Og lige noget andet! Jeg har ødelagt min ene walkietalkie antenne og ska sku nok ha en ny på og derer så noget med det ikke er ligemeget hvilken antenne man vælger? Hvordan finder man den rette antrenne?
Avatar billede scb Praktikant
13. april 2004 - 08:03 #5
Så er du over i de antistatiske underlag fra Farnell.
Antennen skal passe til frekvensen, dvs 27 MHz.
-SCB
Avatar billede deuce24 Nybegynder
15. juni 2004 - 10:06 #6
*GG* det der ESD sikring er noget ret diffust noget, faktisk handler det bare om at du skal have samme potentiale som alt andet i lokalet, så måtten har ikke den store betydning hvis du ikke bruger armbånd, eller køber en ioniseret blæser