Avatar billede abbn Nybegynder
12. april 2004 - 14:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukker man Porte

WinXP Home
Hvordan lukker man port 8 og 22 jeg bruger Sygate og har prøvet flere men de kan ikke lukke dem.
Er der ikke et program der kan bruges til det.
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 14:02 #1
Du skal have fat i et købe firewall.

F.eks sygate pro eller bitguard. Der kan du lukke porte i, det kan du ikke i den freeware version
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 14:02 #2
tools >> advanced rules...
Der kan du lave en regle der lukker de porte du vil.
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 14:03 #3
firewall : http://www.arlet.dk/firewalls.htm

knighten -> Er det ikke kun i pro udgaven
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. april 2004 - 14:06 #4
Som standard er alle indgående porte spærret. Man skal faktisk opsætte specielle regler før de åbnes.

Hvordan har du scannet computeren?
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 14:06 #5
Arlet -> Nej det er det ikke, sidder selv med freeware-udgaven og der kan man sagtens lave advanced rules. Det har de ikke fået lukket for endnu :)
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 14:08 #6
Her kan du scanne for åbne porte http://grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 14:08 #7
Avatar billede abbn Nybegynder
12. april 2004 - 14:20 #8
Hvordan bruger du advanced rules jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg scanne på Sygates egen side og den siger 8 og 22 ikke er lukket.
Jeg bruger Sygate Personal Firewall v5.5
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 14:21 #9
Her er en online-manual til sygate firewall..
http://smb.sygate.com/support/documents/spf/SPF_WebHelp/SPF55.htm

Du skal ind under 'protecting your system' og ind under 'configuring advanced rules for security'.
Avatar billede abbn Nybegynder
12. april 2004 - 14:55 #10
Der står den til All skal det så forstås sådan at alle skulle være spæret eller er der noget jeg ikke forstår.
Avatar billede kenp Novice
12. april 2004 - 15:00 #11
du sidder vel ikke bag en router eller lign?
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 15:06 #12
Der hvor der står all trykker du, vælger tcp og skriver 8, 22 i de to felter. Du sikrer dig at der under general er sat til 'block'. Og nu skulle portene 8 og 22 gerne være lukket. husk at afprøve dem på et link arlet gav.
Avatar billede abbn Nybegynder
12. april 2004 - 15:20 #13
Problemet bliver det samme når jeg laver en test hos Sygate
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. april 2004 - 15:42 #14
Hvordan er din netværksopsætning?

Den ip du får ved ipconfig, er det den samme som på www.myip.dk ?