Avatar billede udby Nybegynder
12. april 2004 - 08:20 Der er 9 kommentarer

netværk mellem Mac og Pc

Hej
Jeg har fået en pc, og vil gerne lave et net værk med min Mac. Jeg har eternet hub, hvor begge maskiner er koblet på. Begge maskiner går på nettet, gennem huben. men maskineren kan ikke se hinanden. Macén er en G3 med Os 9.1 og pcen er en Pentium 2 med windows 98. Begge maskiner er med ethernet
Jeg er helt dus med mac os men det er mange år siden jeg har arbejdet med Pc ( den sidste maskine havde win 3.11 )
Er der nogle der kan fortælle hvad jeg skal gøre?
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 08:37 #1
hmm, du skal ha' fat i program som hedder Dave, som skal installeres på mac'en.
Så kan du dele filer på "alm. vis", men det koster!

Evt. kan du installere et FTP program, (mange gratis til PC), for på den måde at dele dine filer.
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 08:39 #2
Avatar billede udby Nybegynder
12. april 2004 - 08:45 #3
det sakl kunne ladesig gøre at maskinerne kan se hinanden uden 3. parts software. Det er reelt kun billed og tekst filer jeg skal dele og det er ikke noget problem over mail.
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 08:52 #4
Mig bekendt kan du ikke uden 3. parts software.
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. april 2004 - 11:34 #5
Den eneste måde du kan klare det uden 3. parts software, er ved enten at opgradere din mac til OSX, eller ved at sætte en Windows 2000 server op, som har et mac-share.

Hvis du ikke har intentioner om en af de to ting, så må du ud og ha' fat i noget software der kan klare det...
Avatar billede udby Nybegynder
13. april 2004 - 11:42 #6
Jeg prøver med en windows 2000
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. april 2004 - 12:13 #7
Husk at det skal være Windows 2000 SERVER - workstation versionen kan ikke. Og når du sætter serveren op, skal du huske at installere "Filesharing For Macintosh".

Herefter skal du ind i manageren og oprette både et pc og et mac-share til samme mappe/drev.
Avatar billede eneq Nybegynder
23. maj 2004 - 23:22 #8
Hvis du vil se Macshares på din PC , så kan du finde programmet, PC Maclan, det kan læse Macshares, og også gøre det muligt for din Mac at se dine windows shares.

Har lavet det masser af gange, dog med xp og me.
Avatar billede eneq Nybegynder
10. januar 2005 - 12:59 #9
Hvad skete der egentlig her ?
Deler du lidt ud, eller er du bare freebie :)