Avatar billede lopolla Nybegynder
11. april 2004 - 23:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Get Forrige link

Er der ikke en "funktion", der kan finde ud af, hvor man kommer fra?

Mere præcist.

- Jeg har hjemmesiden www.test.dk
- På sitet www.fidusen.dk linker man til mit site www.test.dk

Når der så trykkes på linket www.test.dk fra www.fidusen.dk, så kan jeg se, at folk kommer herfra?

Hope u get what I mean :)
Avatar billede schaefner Juniormester
11. april 2004 - 23:42 #1
echo $_SERVER['HTTP_REFERER']
Avatar billede schaefner Juniormester
11. april 2004 - 23:42 #2
Men du kan ikke være sikker på at HTTP_REFERER indeholder noget. Det kommer an på firewall, browser etc.
Avatar billede pgm Nybegynder
12. april 2004 - 00:57 #3
Hvis du har aftalt med fidusen.dk at de linker til dig, kan du så ikke bede dem om at gå ind på din side via www.test.dk/?ref=fidusen.dk og så i starten af index.php filen lave noget med
if ( isset($_GET[ref]) === TRUE ) {
#indsæt fidusen.dk i en tabel over referencer... ellers "klip" http_referer til så det kun indeholder domænenavnet. og smid det i tabellen...
}
Avatar billede schaefner Juniormester
15. maj 2004 - 14:29 #4
Har du fundet ud af noget?