Avatar billede xion Nybegynder
29. september 1999 - 11:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Admin utility

Jeg kunne godt tænke mig et utility der fortalte om min server var gået ned.

Kan det lade sig gøre ??
Avatar billede mr.mads Nybegynder
29. september 1999 - 12:06 #1
ping
Mvh
Mads
Avatar billede plawer Nybegynder
29. september 1999 - 13:42 #2
Brug et overvågnings program, der monitorere port 1352 på serveren.  På fast basis et program ala Netoscope.  På løs basis en portscanner.
Avatar billede gr8dane Nybegynder
29. september 1999 - 22:11 #3
Der fandtes engang et værktøj Lotus NotesView som kunne bruges til at  monitorere servere. NotesView var et  grafisk værktøj der bl.a. med farvede oversigter kunne vise status på et Notes netværk (dette er en del af R5 adminklienten i dag)

Du kan på din Domino cd og på web'en  (http://www.lotus.com/systems/)finde "gratis" agenter til Domino SNMP. Disse kan integreres med enhver standard SNMP consol såsom Sun NetManager, IBM NetView, HP OpenView, Tivoli TME 10, CA Unicenter, Cabletron Spectrum, mfl.  De nævnte systemer er mest beregnet på at trække statitistikker og  events ud af serveren.  Hvis en server går ned kan du sætte en agent til at sende en SNMP trap til din management computer.

Du kan selvfølgelig altid i Domino 4.6 benytte Web Admin klienten, der vil kunne vise om en server er oppe eller nede.

Ellers opgrader til R5 og brug den fænomenale administrationklient. Forbered dig på en oplevelse !