Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 18:20 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

RAM, 512 eller 768?

Der sidder 256mb ram i min laptop, og det er ikke nok, spørgsmålet er bare om jeg får noget ud af at opgradere til 768mb i forhold til "kun" 512mb?
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:22 #1
det kommer så sandlig an på hvilken computer det er .. eller hvad det er der sidder i den ..
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 18:24 #2
Det er en fujitsu-siemens amilo d 7380 med en p4 2.4, skal du vide mere?
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:25 #3
slår selv resten op...
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 18:25 #4
super :)
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:25 #5
men allerede nu lyder det til at du vil få en del ud af at opgradere til 768 i stedet for 512 eftersom din processor har sådan en stor ydelse
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 18:26 #6
ok, forresten er rammene ddr pc2700
Avatar billede boris Mester
11. april 2004 - 18:27 #7
Hvis du arbejder rigtig meget med store billeder og video, ville jeg tage den store, ellers ikke
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2004 - 18:29 #8
Umiddelbart vil jeg mene at CPU'en er ret ligegyldig for hvorvidt 768 er bedre end 512.

Det afgørende må være:
  - hvor meget RAM dit operativ system understøtter
  - hvor meget de applikationer du kører kan bruge
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:30 #9
du vil kunne mærke forskellen i windows hvis du vælger 768mb i stedet for 512 .. i sær hvis du kører flere processor på samme tid.. som musik dvd og arbejder samtidig..

men når du spiller vil det stadigvæk være dig graffikkort der trykker så du vil ikke kunne mærke forskellen der...

så kan du selv vælge hvad du skal bruge computeren til og om du synes det sidste er værd at lægge penge i ...
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 18:33 #10
Jeg vil godt kunne spille lidt på maskinen, men det er ikke dens primære brug. For det meste skal den bruges til autocad samt "almindeligt brug. Jeg bruger Windows XP pro.
Avatar billede boris Mester
11. april 2004 - 18:36 #11
Så ville jeg være godt tilfreds med 512 og bruge pengene til at spare op til reservebatteri
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 18:38 #12
Ja strømmen sprøjter ud af den som skidt fra en spædekalv :)
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:40 #13
lyder vist til at alle er enige om at det er smartest at købe 512mb, der for du mest ydelse for pengene
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
11. april 2004 - 20:33 #14
I Bilka er der 512mb pc2700 til 599,-, "må" man godt købe dem eller skal jeg holde mig til de Kingston der er i maskinen i forvejen? Hvad er den reelle forskel?
Avatar billede spt Nybegynder
12. april 2004 - 17:15 #15
noget med samsung elelr nanya kredse... helst samsung når vi taler 2700
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
15. april 2004 - 09:49 #16
ingen kan give et endeligt svar, så jeg tager de points tilbage.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2004 - 09:57 #17
Øh - du kan ikke forvente et eksakt svar på den type spørgsmål. Kun kvalificerede
meninger. Og det har du fået.
Avatar billede boris Mester
15. april 2004 - 10:07 #18
Der findes ikke noget "endeligt svar" på sådan et spm, kun anbefalinger, om dem har du fået, derfor mener jeg ikke det er OK, du lukker spm og beholder points.

Du spurgte:
Der sidder 256mb ram i min laptop, og det er ikke nok, spørgsmålet er bare om jeg får noget ud af at opgradere til 768mb i forhold til "kun" 512mb?

Det har du fået flere seriøse svar på, og svaret afhænger af hvad du skal bruge maskinen til. Du skal åbenbart mest bruge den til formål, hvor 512 MB er rigeligt, ja du kunne strengt taget klare dig med hvad du har allerede.

Du har ikke fået svar på dit tillægsspm om en Bilka vare, men det er heller ikke det oprindelige spm, så det falder uden for pointfordelingen.
Avatar billede Jman Praktikant
15. april 2004 - 10:09 #19
...bakker op om arne_v
Du spørger om en mening/holding til ram og du har fået nogle velkvalificerede bud.
Avatar billede boris Mester
15. april 2004 - 10:10 #20
Du får lidt tid til at overveje det, og imens overvejer jeg den funktion, der hedder anmeld misbrug; så er det op til Eksperten at vurdere om din handlemåde er OK. Hvis de synes det er alt jo som det skal være.
Avatar billede boris Mester
16. april 2004 - 08:21 #21
Hermed anmeldt.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2004 - 08:41 #22
fedtpelsen>>

Både du, jeg og øvrige deltagere i dette spørgsmål kan se, at du har fået den anbefaling, du efterspurgte. Derfor henstilles du til at uddele points til dem, som  har givet dig kvalificerede svar.

Har du spørgsmål til, hvordan dette skal foregå, så stil det i dette spørgsmål.

/bearhugx, coadmin
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
20. april 2004 - 14:29 #23
Jamen hvis det kan give folk tørre øjne skal jeg da gerne dele lidt points ud. Dem der mener de er berettigede bedes komme med svar så.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2004 - 15:39 #24
Der skal oprettes et nyt spørgsmål - dette spørgsmål er lukket.
Avatar billede superanden Nybegynder
20. april 2004 - 17:51 #25
opret et nyt spørgsmål og lig linket herinde...
Avatar billede boris Mester
20. april 2004 - 18:12 #26
Det handler ikke om nogen der vil have point men om din opførsel og brud på ekspertens regler ved at stille et spm og trække dine points tilbage efter at der er kommet flere kvalificerede svar.
Sarkasme gavner ikke sagen og er ikke morsom.
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
21. april 2004 - 11:49 #27