Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Præcisions mus

Jeg har en logitech optisk mus (den med 2 knapper og et scrollhjul.. den billige model) men den kan slet ikke følge med og er meget upræcis når jeg bla spiller CS.

Jeg er så på udkig efter en ny mus (optisk selvfølgelig) som jeg skal bruge sammen med min sorte ICEMAT (bedre mat fåes ikke).. Men hvad leder jeg efter.. ? Min bror har selv en MS optisk mus som virker kanon til ICEMAT, men er det sådan en jeg skal have?..

Pris og kvalitet/ skal selvfølgelig hænge sammen, vil ikke punge ud med en formue for en mus! :)
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2004 - 16:02 #1
sidst jeg kiggede skulle det være Razor Boomslang der skulle være den klart hurtigste og mest præcise! Den var dyr dengang men er kommet ret meget ned i pris efterhånden...

Om det stadig er den bedste kan jeg ikke sige med sikkerhed - men den er i hvert fald værd at kigge på :)
Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 16:03 #2
Hvad med en MS intel. 3.0 ?
Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 16:05 #3
denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65890

Boomslang er dyr.. er vist over de 400
Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 18:11 #4
Speaking off.. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76765 <- er det en dual optical ?.. el. hvad hedder dual modellen ?
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:15 #5
det er ikke dual optical.. den har de ikke mere på edbpriser.. den hedder ellers..
logitech mouseman dual optical .. den jeg bruger koster 350 kr og er suveren god.. altid præcis. (bruger den også sammen med icemat..)

(kigger lige om jeg kan finde et sted man kan købe den..)
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:19 #6
det her skulle faktisk være den mest præcise mus til dato. har jeg læst i en test

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76765

og så er den billig, og stadigvæk logitech .. kan det blive bedre :-)
Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 18:46 #7
Har hørt at ms 3.0 kører med 6000 dpi.. langt højere end andre mus.. også logitechs.. er det at kimse af ?
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 18:51 #8
6000 dpi lyder meget usandsynligt da logitech's "revolotionerende har 800 dpi"
fra logitech's hjemmeside omkring den jeg henviste til før:
This revolutionary 800-dpi sensor now captures an incredible 5.8 megapixels every second and is able to track up to 15 G's of acceleration
Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 20:12 #9
Så var det et eller andet jeg har læst fra et sprgs. her.. hvertfald skulle ms 3.0 være den der læste mest (overflade) el. noget i den stil?.. kan være jeg er helt på glat is!
Avatar billede superanden Nybegynder
11. april 2004 - 20:39 #10
nu har jeg været inde og studere lidt og fundet ud af hvor du har dine oplysninger fra..

læs dette indlæg så vil du være mere sikker
http://www.hardware.no/tester/input/explorer_v3/
Avatar billede alivedk Nybegynder
11. april 2004 - 22:18 #11
har læst det igennem.. og det siger sådan set bare at begge mus'e er gode..

så når står jeg mellem :
Ms 3.0 intelli
Logitech mx510 performance
el. logitech dual optical

sikken en jungle :(
Avatar billede superanden Nybegynder
12. april 2004 - 00:31 #12
Du skal helt sikkert vælge den nyeste logitech mx510 performance...

den slår de 2 andre mus i alt ..

har lige fundet opdateringshastigheden på den anden den er på ca 6444 FPS. (mx 510)
MSI 3.0 var på 6000 FPS.

Samt logitech musen har flest knapper ligger bedst i hånden

og den er som din overskrift tyder til "den mest præcise / nøjagtige" af de 3 mus de valgte at nævne til sidst..."

-Anders