Avatar billede and.vang Nybegynder
11. april 2004 - 13:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Debatforum - XML eller MySQL til lagring af poster?

Jeg skal til at lave et debatforum, men er blevet i tvivl om i hvilket format jeg skal lægge alle posterne (indlæggene, spørgsmålene, svarene, kommentarerne...). Vil det rent pladsmæssigt være mest økonomisk at lægge dem i en MySQL-database eller som XML-filer?
  Umiddelbart ville det passe mig bedst, hvis MySQL-versionen er den bedste løsning, da jeg dermed har gode muligheder for at søge. Det må også kunne lade sig gøre i XML, men kan det hamle op med hastigheden på en MySQL-søgning?

Et lille sidespørgsmål: Pt. råder jeg over 40 mb, hvornår vil de blive fyldt op af hhv. XML og MySQL? Bare for at få en fornemmelse af det...

Mvh Anders
Avatar billede zeled Nybegynder
11. april 2004 - 13:21 #1
Helt klart mysql.

Det er noget hurtigere (imo) end XML.

Det er svært at sige hvor længe det tager at bruge 40MB, det kommer meget an på længden af de indlæg der kommer
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2004 - 14:10 #2
XML er god til hvis du skal udveksle informationer imellem systemer, men fordelene er få iforhold til databaser. Så jeg ville helt klart vælge MySQL - så kan du altid lave en XML export, hvis du har brug for det.

40mb tekst er en del, jeg har en site der har kørt i 5 år som får reglmæssigt input.. Der ligger langt under 40mb i størrelse :-)
Avatar billede and.vang Nybegynder
12. april 2004 - 10:40 #3
Det lyder som om, der ikke hersker nogen tvivl hér. Jeg regner med det bliver nogle forholdsvis lange indlæg, men der er tilsyneladende et stykke vej til de 40 mb...

Jeg takker! :)

Kan I ikke liiiige oprette et svar??
Avatar billede zeled Nybegynder
12. april 2004 - 10:45 #4
:)
Avatar billede dennismp Nybegynder
12. april 2004 - 11:08 #5
:)