Avatar billede xabbu Nybegynder
11. april 2004 - 12:43 Der er 11 kommentarer

Trådløst netkort mister forbindelsen konstant

Vi har trådløst internet, hvor 4 computere er forbundet, heraf 2 bærbare. Vi kører med 11mbit og i de to stationære er der det samme netkort. Mit har kørt uden problemer siden start, og har god forbindelse, og står også ved acces pointet, men min fars, i den anden ende af huset, har også 100% forbindelse til acces poitet og kører rigtig godt, BORTSET fra når den pludselig hopper af og på. Pludselig mens han sidder der siger den trådløst netværk ikke tilgængeligt, og 2 sek. efter er den der igen med fuld styrke.
Jeg kan så i loggen for Acces Pointet se, at hans netkort til tider har connected op til 5 gange i sekundet.

Er der nogen der har en forklaring på dette, da signalet jo ellers altid ligger mellem 90 og 100% både i signal strength og signal quality.

På forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 13:02 #1
prøv at slå IEEE 801.xx godkendelse fra på din fars trådløsenetkort.
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
11. april 2004 - 13:12 #2
jeps det er det samme problem mange har inc undertegnet ;-)
Avatar billede xabbu Nybegynder
11. april 2004 - 13:35 #3
kenp: Så vidt jeg kan se er IEEE 801.xx godkendelse slået fra. Indstillingerne på min og hans er de samme.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 13:37 #4
(det er underegenskaberne for netkortet)

men køre den som har problemet XP/win2k og de andre som ikek har problemet win98/me?
Avatar billede xabbu Nybegynder
11. april 2004 - 13:41 #5
Jeg kiggede lige i indstillingerne, og på min er IEEE slået til. På min fars var det også slået til, og har nu slået det fra og vil se hvad der så sker.
Alle computerne kører XP pånær en som kærer win2k.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 13:46 #6
det burde hjælpe på den at det er slået fra! men det kan faktisk også være andre trådløse net som forstyrrer hans computer.
Avatar billede xabbu Nybegynder
11. april 2004 - 13:55 #7
Har slået det fra, men her kl. 14.49 har den igen prøvet at få forbindelse 5 gange.
Jeg har dog ikke genstartet computeren efter at have ændret indstillingerne, men det har den heller ikke bedt om.
Hvad angår andre trådløse net, så er der ikke noget i nærheden af hans værelse så vidt jeg ved.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 13:57 #8
14.49? det er først om 1 time den vil gøre det så ;)

Prøv at tage en anden bærbar med der ind også se om den gør det igen! for det skulle ikke undre mig om det ikke er andre trådløse net som forstyrrer.
Avatar billede xabbu Nybegynder
11. april 2004 - 14:00 #9
Hehe, mente selvfølgelig 13.49 og den har gjort det en del gange siden.
Min søster sidder i værelset skråt overfor med en bærbar, og hun har ingen problemer overhovedet.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 14:03 #10
mystisk! og han har sat jeres trådløse net ind som fortrukne!
Avatar billede xabbu Nybegynder
11. april 2004 - 14:05 #11
Ja, den har 100% samme indstillinger som min computer, dog har den ikke IEEE godkendelse mere. Og jeg er rimelig sikker på, at ingen her i nabolaget har trådløst internet. Det er primært ældre mennesker der bor her.
Jeg kan også sagtens stå ude i haven med fin forbindelse og uden problemer, og min far har jo egentlig heller ikke problemer, udover at den ryger af og på engang imellem :P