Avatar billede jban Nybegynder
10. april 2004 - 22:18 Der er 14 kommentarer

Ingen billed fra PC til TV

Skærmekort er GeFORCE4 Family 64mb mx440, ingen billed, lyd OK, skrivebordsbaggrund OK (på TV), indikation OK ( PC 1 - TV 2), men ingen billed?
Avatar billede nuki Nybegynder
10. april 2004 - 23:53 #1
Når du siger intet billed er det så når du afspiller video på pc'en?
Avatar billede nuki Nybegynder
10. april 2004 - 23:55 #2
Ups..

Hvis det er så skal du sætte TV'et til primær skærm og så vil det være muligt at se video'en på TV'et men ikke på pc'en.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 09:21 #3
Det er nærmere dette du skal gøre! så kan du nemlig beholde din computerskærm som primær.
http://ken.danborg.org/exp/tvoutoverlay.htm
Avatar billede c-holst Novice
11. april 2004 - 16:52 #4
prøv dette. Virker det ikke helt, kan du afinstallere driveren via tilføj fjern... og slette kortet i enhedshåndteringen. så genstarte maskinen og lade den installere den driver du vi bruge. På den måde har du et godt udgangspunkt

Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480 eller 800 X600

evt hedder nogle af parametrene noget andet i de seneste driver versioner
ellers prøv www.tvtool.de fåes i en 15 minutters demo
Avatar billede c-holst Novice
11. april 2004 - 16:54 #5
ha, nu ser jeg der står det samme i det link kenp har lagt ind. håber det virker for dig endda. :-)

carsten
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 16:56 #6
c-holst ->beklager meget jeg er doven ;)
Avatar billede c-holst Novice
11. april 2004 - 17:47 #7
alt ok, jeg tror faktisk snart jeg må til at lave en opdateret version, som tager højde for de nye drivere, så nogle tips jo være helt fint, så den bliver bedre
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 18:35 #8
bare kom igang så jeg kan låne den ;)
Avatar billede jban Nybegynder
12. april 2004 - 13:57 #9
Nu virker overførelsen men PC skærm afslpilling er blevet forstørret, kan man ikke se film både på TV og PC uden at den ene af dem skifter opløsning?
Avatar billede kenp Novice
12. april 2004 - 14:52 #10
det kan du under overlay indtsillingerne der kan du vælge hvormeget den skal zoome! men nok ikke helt!
Avatar billede jban Nybegynder
13. april 2004 - 01:17 #11
nu virker det begge steder ( et lille hik lyden er lidt lav, har prøvet med lydindstilling sat på højst )
Avatar billede kenp Novice
13. april 2004 - 10:09 #12
nu ved jeg ikke hvad du ser film med! men så kan du jo skrue op i windows media player for den køre uafhængit af windows.
Avatar billede c-holst Novice
13. april 2004 - 20:35 #13
jep, generelt, er det som om, at alt hvad der kan være skruet helt op på computeren, skal være det, og så skal man styre sagerne der hvor signalet ender sin gang, fx tv højtalere forstærker.
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 22:19 #14
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her