Avatar billede jban Nybegynder
10. april 2004 - 22:08 Der er 11 kommentarer

to filer til en

Hvordan samler man to avi filer til en fil?

(er der noget program som kan bruges?)
Avatar billede miss-g Seniormester
10. april 2004 - 22:44 #1
Ja, virtual dub. Men de skal være i samme format...
Avatar billede miss-g Seniormester
10. april 2004 - 22:46 #2
Det er gratis og kan hentes her:
http://virtualdub.sourceforge.net/

Men hvis du f.eks. skal lave en færdig film til DVD afspilleren, så kan du samle dem i et filmprogram som Pinnacle Studio, Adobe premiere eller lignende og gemme som mpeg.
Avatar billede jban Nybegynder
10. april 2004 - 23:25 #3
Nu skal jeg først se om jeg kan få to filer til en, miss-q, du skulle vel ikke hjælpe mig med det (har prøvet men slut fil anslås til 40 TB)?
Avatar billede jban Nybegynder
10. april 2004 - 23:33 #4
jeg har i "open video file" sat fil1 og i "Append segment" sat fil2.

Er det så bare at finde den rigtige knap for at sammenlægge de to filer?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. april 2004 - 01:50 #5
Åben det første videoklip og vælg File --> Append Video Segment for at tilføje flere videoclips.
Åben det første videoclip og vælg "select"
Vælg "Both" under Audio & Video direct stream copy
For at samle filerne vælges File->Save AVI og der browses til stedet hvor klippet skal gemmes.

Taget herfra (nederst):
http://www.parly.dk/virtual.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
11. april 2004 - 01:52 #6
Avatar billede jban Nybegynder
13. april 2004 - 01:22 #7
når man lægger to avi filer sammen kan man så ændre lydstyrken, når den lægger de to sammen er video og lyden delt?
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2004 - 12:39 #8
Umiddelbart deler den filen i en movie del og en lyd del, men jeg mener da at programmet samler dem, når den har kørt færdig....
Avatar billede jban Nybegynder
13. april 2004 - 20:06 #9
vil det sige at man ikke kan ændre lydstyrken uden samlægningen?
Avatar billede miss-g Seniormester
19. april 2004 - 19:22 #10
Jo man kan godt ændre lydstyrken på en film - du kan også dele filmen i lyd og billede, ændre lydstyrken og samle dem igen....

Men hvilket program du ændre lydstyrken med er lige det.....

Normalt bruger man jo filmredigeringsprogrammer som Premiere Pro,  Pinnacle Studio osv.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juli 2004 - 14:00 #11
Fandt du ud af det?