Avatar billede guro.not Nybegynder
08. februar 2001 - 20:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få navi 3.04 til at printe ordentligt (øØ)

Jeg håber at der er en klog person som kan hjællpe..

Jeg har tidliger stillert spørgsmålet, men fik ikke løst problemet.. (se evt. http://www.eksperten.dk/spm/38998)

Jeg køre en gammel version af navigator 3.04
og kan ikke få den til at printe ø og Ø men den printere fint æ,Æ,å og Å

Jeg har en HP LaserJet 1100 printer og bruger den driver som hedder HP LaserJet III

Jeg har prøvet:
IBM Proprinter (alle) (uden held den laver også et sjovt ø)

Der i mod vil IBM 4019 HP-emulering  Bakke 1 gerne skrive ø og Ø.
men den skriver en side ud med et par sjove tegn først og en tom side til sidst.
Og tekst formateringen så som FED og andet kommer ikke med som den gør med LaserJet III..

Hvad gør jeg.. Det ser jo ikke serligt prof ud med en fakture med sjove tegn..

Venlig hilsen

Guro.not

Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 20:57 #1
Har du prøvet den nye driver fra HP?

http://www.hp.com/cposupport/printers/software/lj186da.exe.html

/per
Avatar billede guro.not Nybegynder
08. februar 2001 - 21:39 #2
Hej igen..

Jeg har lige downloadet den og forsøgt at instalere den. men jeg får en fejl \"kan ikke forsætte insta...\" (ingen forklarink på hvorfor ikke)

Jeg køre win 2000 pro dansk.
Og prøvede at hente denne http://www.hp.com/cposupport/printers/software/lj206da.exe.html
Den hedder \"HP LaserJet 1100/1100A PCL 5e driver(Dansk)\"

Men det hjalp heller ikke.

Guro.not
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 22:50 #3
Hvilket styresystem anvender du på din computer?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 22:52 #4
Ups.

Hvis du anvender Win 2000 pro, så skal du huske at logge ind som administrator. Der kan nemlig godt være nogle filer med beskyttelse.

/per
Avatar billede guro.not Nybegynder
09. februar 2001 - 00:16 #5
Hej igen..

Jeg er med i gruppern administrators og har alle retigheder til all filer.. og ingen er skriv beskyttet..

Det hjlap heller ikke at loggi ind som Administrator..

jeg tror nu mere at det er et spørgsmål om at få blandet det to opsætninger til \"HP LaserJet III\" med \"IBM 4019 HP-emulering  Bakke 1\"
Sådan at \"HP LaserJet III\" skriver ø og Ø på samme måde som IBM driveren gør..

Jeg har set på http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpl02461.html at \"Dec\" koden for et ø er 214 og Ø er 210.. Jeg har checket \"IBM\" indstillingerne og de bruger disse ( <Dec> ) koder. og har prøvet at indtaste dem i HP indstillingerne, men det hjalp ikke.. Det gav bare nogle andre tegn..

Håber at det er et problem der kan løses..

Guro.not
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. februar 2001 - 10:06 #6
Jeg har fundet den sidste nye opdatering af driveren, men den er desværre ikke til Win 2000pro.

http://www.hp.com/cposupport/printers/software/lj281en.exe.html

/per
Avatar billede guro.not Nybegynder
09. februar 2001 - 18:40 #7
den virkerde heller ikke...

guro.not
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. februar 2001 - 19:25 #8
Kan du ikke skrive til HP tekniske service, for der er sikkert andre der har tilsvarende problemer.

/per
Avatar billede tubbygold Nybegynder
10. februar 2001 - 19:10 #9
Hej
Prøv indlæs denne fil www.multitech.dk/hp4050t i navigator (design/printere/ F9 alt+I + hp4050t evt.F6)den virker med HP 4050T PCL5e driveren - og det bruger HP 1100 også (altså PCL5e)

/Tubbygold
Avatar billede guro.not Nybegynder
10. februar 2001 - 21:03 #10
Hej igen..

tubbygold: inlæsningen virkede fint, men, når jeg så vil printe med den nye driver så får jeg denne fejl: Ikke korrekt printer-driver. (Version)

Så det kunne tyde på at den ikke er kompatibel med vertion 3.04

Har du andre forslag? (håber)

Hilsen Guro.not
Avatar billede tubbygold Nybegynder
10. februar 2001 - 21:40 #11
Hej igen
Printer koder (minus tegn) er her
http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpl02705.html
husk printer koderne skal starte med <27> dvs. f.eks ny udskrift <27>E  (i start feltet)
tegnene er æ=215 Æ=211 ø=214 Ø=210 å=212 Å=208
det skal se sådan ud
å 134 <212>
Å 143 <208> ..osv

/Tubbygold
Avatar billede guro.not Nybegynder
15. februar 2001 - 13:01 #12
Hej igen, tubbygold..

Undskyld jeg ikke har svaret før..
Min lille pige har været meget syg..

Men.
Jeg fand ud af at hvis jeg brugte en IBM driver
var ø og Ø rigtige. men den printer først en næsten tom side. og så den side jeg vil printe. og så en helt tom side.

Jeg checkede koder på den driver og fand ud af at der stod:
ø 155 <214>
Ø 157 <210>

Disse koder prøvede jeg at skrive ind i HP laserjet III\'s tegntabel, men det hjalp ikke..

Det var det du mente at jeg skulle gøre, ik\'?

Jeg er ret lost..

Venlig hilsen

Guro.not
Avatar billede tubbygold Nybegynder
15. februar 2001 - 18:56 #13
Jo.. altså det midterste nummer er irelevant det er bogstavet og <> der vigtige.
Mht. til linket er det alle de andre koder du skal taste ind - de skal passe med den aktuele printer (i Design/Printere/../Printerkoder)

For at den ikke skriver tomme sider ud skal du af passe siden højden på printeren til dine udskrifter fra navigator. Dvs. det eneste der skal stå er :
Skriv til : PRN
Baner : En
Højde : 66 eller hvad din højde nu er.

/Tubbygold
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
07. marts 2001 - 11:40 #14
Det du skal gøre er at downloade dansk tegnsæt i printeren. Dette skal gøres fra en dos-prompt og gøres hver gang printeren har været slukket. Jeg kan ikke huske hvordan man gør, men jeg VED at det står i manualen til 1100\'eren.
Avatar billede guro.not Nybegynder
11. marts 2001 - 00:36 #15
Jeg syntes at jeg har prøvet alle de ting som i er kommet med, men intet har hjulpet..

Så jeg lukker spørgsmålet..

Guro.not
Avatar billede lotte48 Nybegynder
26. marts 2001 - 22:12 #16
Da HP lancerede LaserJet uden mulighed for at ændre konfig på selve printeren, lavede de et DOS-program som hed LJUTIL.

Følger det med til din printer, så kan du rette i dette program og sende rettelserne til din printer.
Bl.a tegnsæt, antal linier pr. side mv.

/lotte