Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2004 - 11:50 Der er 5 kommentarer

XA opkaldsforbindelse popper frem ved opstart

Hej!

Jeg har et mindre irriterende problem på min bærbare PC.
PC'en har indbygget Conexant 56K modem. Problemet er at hver gang jeg starter computeren op (Windows XP) så prøver den at aktivere forbindelse til Internettet. Hvis jeg trykker annuller så kommer samme vindue frem endu en gang og kan gøre det op til ca. 5 gange før den forstår at jeg ikke vil ringe op til Internettet. Jeg har prøvet at se på om det kunne være et program såsom Realplayer der forsøgte at etablere forbindelsen, men kan ikke umiddelbart se noget. Jeg lagde så mærke til at der på proceslinjen er en bar hvorpå der står: "XA Opkaldsforbindelse". Normalt står der bare opkaldsforbindelse, så jeg tror det har noget med dette "XA" at gøre. Det kunne selvfølgelig være noget med ConeXAnt, men jeg er ikke sikker. Det er nok bare et flueben et eller andet sted, men jeg ved ikke hvor.

Det skal siges at problemet ikke altid har været der.

Håber på lidt hjælp!

Tak!
Avatar billede peet-49 Novice
10. april 2004 - 11:55 #1
Gå i netværkforbindelser-højreklik på din udbyder, fjern fluebenet i-automatisk opkald.
Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2004 - 12:01 #2
Hej Peet49!

Jeg kan ikke se et sted hvor der står "automatisk opkald". Hvor findes dette?
Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2004 - 12:06 #3
Hej Igen!

Nu har jeg set det under opkaldsforbindelse, men der er ikke flueben i den boks du foreslår. Desværre, hvis det bare havde været det!
Avatar billede peet-49 Novice
10. april 2004 - 12:09 #4
Det kan være et hvilket som helst stykke software, der kalder op for, at blive registreret. Du kan sætte opkaldsforbindelsen til ikke, at være standard, så skal du aftive den for, at komme på nettet, der skal der nok poppe et vindue op med det program, der vil kalde op.
Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2004 - 12:13 #5
OK! Jeg prøver lige atr kigge på det endnu en gang, og vender tilbage med points, hvis det løser problemet!

Tak for hjælpen indtil videre!