Avatar billede per_rasmussen Praktikant
09. april 2004 - 18:14 Der er 9 kommentarer

Fjernelse af Half-Life i Windows XP

Jeg har haft en version af Half-Life/Counter-Strike liggende på min PC, som dog også var installeret på en anden PC. Men for at kunne spille via Internettet på samme tid på to PC'er, ønsker jeg nu at afinstallere Half-Life/Counter-Strike på min maskine og installere en anden Half-Life med en anden CD-Key.
Jeg har prøvet at afinstallere via Tilføj/Fjern programmer, men den gamle CD-Key må ligge der et sted, idet der ved installationen af den nye Half-Life ikke spørges om ny CD-Key.
Derfor: Hvordan afinstallerer man et program fra XP, når det ikke vises i Tilføj/Fjern programmer-listen?
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. april 2004 - 18:29 #1
http://gbit.dk/HlKey.exe

har jeg skrevet i C# så du skal have .net frameworket instaleret
den ændrer din halflife kode

ellers kan du også gå i registererings databasen og søge efter valve
der er en nøgle i under settings hvis jeg husker rigtigt der hedder key som du ændrer til din cd key uden -
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. april 2004 - 18:29 #2
hvis du henter programmet så husk at sige save target as ellers prøver den at køre igennem nettet og den har ikke tilladelse til registerings databasen så.
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. april 2004 - 18:33 #3
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Half-Life\Settings]
stien til half-life

den er lidt anderledes hvis du har CS retail versionen
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. april 2004 - 18:35 #4
du skal være opmærksom at det kun er for half-life det vil virke.. hvis du bruger steam så bliver en cd-key registereret til en konto og kan ikke skiftes på samme måde
Avatar billede b34tz0r Nybegynder
09. april 2004 - 18:36 #5
Den spørger heller ikke om din cd-key når du instllere... den spørge først efter den når du starte HL (jeg mener også den gør det når du starter HL mods)

Det gør den i hvert fald med mig
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. april 2004 - 18:37 #6
jep, men hvis den allerede har været instaleret spørger den vist ikke
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. april 2004 - 18:37 #7
og med half-life kan du bare slette mappen og starte en ny instalation
Avatar billede hashkagen Nybegynder
09. april 2004 - 18:41 #8
http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=650&file=2&evp=7202eb16360bab9315fc08858c4bbd0f

Her er en cd key changer der er nem at bruge og installere. håber jeg kunne hjælpe :->
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
11. april 2004 - 17:24 #9
Tak til "hashkagen" for den cd key changer. Den virker bare!
Som ret ny vil jeg spørge, om det ikke er muligt at give point til en, der har givet en kommentar?