Avatar billede iceyblue Nybegynder
09. april 2004 - 15:06 Der er 1 kommentar

Hjælp til SDE

Hejsa...

Jeg sidder med Visual Studio 2003(den største udg.) og har læst i dokumentationen at SDE er indbygget i denne udgave...

Det jeg ønsker er at få SDE til at auto-genererer UML udfra alle mine C# klasser....

Men jeg ved ikke hvordan man gør?? Jeg har prøvet at trykke på "Projekt" --> "Visio UML" ---> reverse engineer(i VS)....og den går i gang med et eller andet....?...den indlæser/skriver alle div. klassenavne i et lille vidue - hvorefter den så åbner microsoft Visio op....men jeg kan ikke umidelbart se at den har genereret moget??

Hvad skal jeg gøre??

mvh. Iceyblue
Avatar billede magune Nybegynder
19. maj 2004 - 14:08 #1
Hmm
SDE står for Smart Device Extensions og det er sikkert ikke det du forsøger hvis du mener Visio skal starte op. Reverse engineering til Visio fungerer kort sagt ikke, men du kan prøve Tools->Build Comment Web Pages -  den genererer dokumentation og diagrammer - og jeg kunne godt forledes til at tro at det er det du gerne vil. Her er det dog almindeligt accepteret at NDOC (gratis) gør et bedre arbejde:-)

Ellers er der Rationals XDE - og det er en anden snak (koster en bondegård - og er suverænt);-)

GAa