Avatar billede eblakoe Nybegynder
09. april 2004 - 11:03 Der er 8 kommentarer

PCI seriel controler

Hej Eksperter
Hvordan finder jeg driveren til PCI seriel controleren.
Bundkortet hedder MSI inc. Aladdin5 ver. 1.0
Bios American megatrends  fra 1995
Controlers : Ali PCI BUS Marsters IDE controler M5229
Jeg har funder AGP driveren men kan ikke finde PCI bus driveren.
Hilsen Eivind
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2004 - 12:42 #1
Det bliver normalt indstalleret sammen med det, du sætter i en PCI slot.
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2004 - 12:43 #2
Du skal måske lige kontrollere om PCI er aktiv i bios.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. april 2004 - 14:01 #3
Har du ikke et modelnr. for dit bundkort? MSI bundkort plejer også at hedde noget i retning af ms-6137, ms-6330 osv. På MSI's site kan man normalt hente drivere til bundkortet. www.msi.com.tw
Avatar billede halifax Nybegynder
09. april 2004 - 14:06 #4
Det eneste jeg kan finde med Aladdin5 er dette ms-5169. Siger det dig noget?
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=102
Avatar billede eblakoe Nybegynder
09. april 2004 - 15:42 #5
Hej Halifax og peet49
Jeg har været inde på dette site men det eneste jeg kan finde der er  Msi 5169 der er AGP driveren der hedder aliagp172 den driver jeg søger skulle være m5229 den kan jeg ikke finde på www.msi.com
Hilsen Eivind
Avatar billede eblakoe Nybegynder
09. april 2004 - 15:51 #6
jeg vil lige tilføje at styresystemet er win 98
Avatar billede eblakoe Nybegynder
10. april 2004 - 09:52 #7
Hej Eksperter
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål?
Hilsen Eivind
Avatar billede halifax Nybegynder
10. april 2004 - 14:00 #8
Hej Eivind - Det ser ud til at blive svært. Ved søgning på MSI under Aladdin5 fremkommer kun ms-5169 og der er kun en AGP driver til download. Underligt der ikke tillige er til chipsettet.

Er du helt sikker på dit bundkort er et ms-5159? - Kan anbefale du downloader AIDA32, et program som kan give dig en masse info om din pc incl. bundkort, hvis altså det ikke er en (meget) gammel udgave. Hent det her, vælg Personal udgaven og tag .exe-filen. Installer det og se om det kan hjælpe med yderligere info om dit system.
http://www.aida32.hu/aida32-download.php