Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 15:16 Der er 17 kommentarer

Edo- ram og SD-ram

Jeg har et spørgsmål der går på om man både kan have EDO-ram og SD-ram i den samme computer.
Mit bundkort har 4 stk 72 pins SIMM sockets  og 2 stk 168 pins DIMM socket
Avatar billede jones Nybegynder
08. februar 2001 - 15:18 #1
der kan ikke sidde edo-ram i simm socketerne, men der kan (ik´ 100%) godt side sd ram i dimm socklerne
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. februar 2001 - 15:22 #2
jones>>EDO ram er 72 pins, SD ram er 168 pins

vw-john>>det kan man godt men det anbefales bestemt ikke! din pc kan blive ret ustabil af det!
Det er enten EDO ram eller SD ram. Ike begge dele på én gang :)
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
08. februar 2001 - 15:30 #3
Jeg kørte i ca. 2 år med en blanding af edo og sd ram, der var aldrig problemer med det, prøv dog, det er jo bare at hive dem ud igen..
Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 16:05 #4
jeg har i øjeblikket EDO-ram og er ved at købe nogle flere og det skal være sd-ram, da de er bedst og billigst.
Jeg prøver med begge dele
Avatar billede jonaslis Nybegynder
08. februar 2001 - 16:22 #5
Jeg har samme konstellation og vil lytte med af nysgerrighed, skriv resultatet! I min manual står: Please note that SIMMs and DIMMs not be inst. at the same time.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. februar 2001 - 16:55 #6
jonaslis>>jeps og det er ikke uden grund at de advarer mod det!
Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 18:23 #7
I min manual står der at socket nummer 1, 2 og 6 ikke må instaleres på en gang.
Socket nummer 1,2,3,4 er 72 pins SIMM
Socket nummer 5 og 6 er 168 pins DIMM

Jeg har tænkt mig at prøve at sætte EDO-ram i socket 3 eller 4 og SD-ram i 5 og 6

Jeg skal nok fortælle hvordan det kommer til at gå, men jeg har ikke fået SD-rammene endnu
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. februar 2001 - 20:45 #8
hvorfor så gøre det og risikere at du skal geninstallere alt?
Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 20:53 #9
geninstalere????
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. februar 2001 - 20:56 #10
ja, det er jo ikke for sjov at det står i manualen at man IKKE skal blande 72 pins og 168 pins ram! hvad tror du selv der sker? dit system kan blive hamrende ustabilt fordi de 2 ramtyper kører med forskellig hastigted og i værste fald lave så meget lort at du er nødt til at geninstallere dit styresystem!
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
08. februar 2001 - 21:10 #11
Kim har nok lidt ret, hvis du tænker på at 64
Mb pc 100 fås for 350 kr og en klods med 128 for 750 kr, er det måske ikke besværet/ risikoen værd hvis du fucker det hele op.....
Men lad endeligt være med slavisk at følge alt hvad der står i manualen, der står bla. også at man IKKE må overclocke da systemet bliver meget ustabilt og cpu\'en brænder sammen, det ved vi jo alle ikke er sandt......
Så noget af det de skriver i deres manualer ER altså for sjov !!!
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
08. februar 2001 - 21:13 #12
Tænk hvis brødrene Ellehammer aldrig havde bygget et fly fordi man kunne styrte ned med det, eller hvis Edison ikke havde turdet rodet med strøm fordi man kunne få stød, så havde vi siddet her med en griffel og måtte sejle til Mallorca........
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. februar 2001 - 21:27 #13
nej nej! man kunne jo kæntre og drukne! :)
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
08. februar 2001 - 21:56 #14
kimrosgaard>>  *GGG* ;-)
Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 22:07 #15
hvis geninstaletion af styresystemet er den eneste risiko, så er jeg absolut ikke i tvivl om at det skal prøves.
for sejle til Mallorca.....det gider jeg sgu ikke*GGG*
Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 22:08 #16
måske endda i robåd
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
09. februar 2001 - 10:43 #17
Nej fandeme nej, vi vil sgu sidde på 1.klasse i en dc10 og drikke sjusser hele vejen !!!