Avatar billede homemaker Nybegynder
07. april 2004 - 16:38 Der er 30 kommentarer

Hvad synes i om min nye site

Her er den så......
...Home-Makers nye hjemmeside.

www.home-maker.dk

Giv en bedømmelse og få 160 points.
NU
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 16:41 #1
genrelt pæn side, syntes dog at de grå farver gør den lidt kedelig også ville jeg nok enten have priser eller ydelser ikke begge dele.

9*13
Avatar billede doodoo Novice
07. april 2004 - 16:42 #2
overskueligt layout...
Jeg synes godt billedet kunne flugte med den lyse-grå kasse...

Menuen er ok - men hvad med andre skrifttyper over det hele? en størrelse 10px verdana?

Men ellers meget god og overskulig, ja
Avatar billede skwat Praktikant
07. april 2004 - 16:43 #3
Den er ikke widescreen kompatibel
Avatar billede espersen Novice
07. april 2004 - 16:44 #4
Jeg vil komme med til konstruktiv kritik:
Farverne er godt valgt - pæne billeder omend de ikke er relateret til dit arbejdsområde.
Topbilledet står en hel del forskudt ifht. resten, hvilket gør det rodet at se på (1152*864 på en 17" skærm)
Teksttypen du har valgt er ikke så optimal at læse på skærmen ; ville nok vælge Verdana e.l.istedet...
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 16:48 #5
Ser ganske udemærket ud.
Brugervenlig kan man vel sige. Men jeg synes top billedet er placeret forkert på en eller anden måde, det ser forkert ud i 1280x1024.
I 1024x768 står datoen i billedet og årstallet udenfor.
Og din anti h. klik er jeg ikke vild med.
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 16:50 #6
Billedet fra furesøen er dejlig klart og go' kvalitet, men det fylder ca. 70kb. Er det ikke lige i overkanten?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. april 2004 - 16:59 #7
flot side men..
man kan ikke scrolle i minimeret vindue, hvorfor står der 62..og når man trykker.. det er lidt kikset, synes jeg. + at datoém er inderligt placeret, el. er det billedet.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. april 2004 - 17:00 #8
inderligt = underligt..osv..o)
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2004 - 17:06 #9
- hvis man vil sælge hjemmesider scorer det altså ikke point med "fjern højreklik" funktioner (som desuden er lette at komme uden om).
- billederne er rigtig nok flotte, men jeg syntes ikke de har så meget med siden budskab at gøre og så fylder det også lidt rigeligt.
- jeg kører i 1280*1024 og der ser siden noget skæv ud og gør jeg vinduet mindre står "Home-Maker" samt datoen i toppen helt malplaceret
- også indholdet (specielt billederne) hopper og danser frem og tilbage alt efter om jeg kører fuldt vindue eller resizer det lidt.
- under kontakt er det en god idé med en kontaktformular. Nogle folk har ikke email og kan derfor ikke skrive, nogle finder måske frem til siden på et bibliotek hvor de heller ikke har mail og nogle kommer måske derind uden for dine tlf-"åbningstider" og skal måske bare lige smide en besked...

Et generelt indtryk er at siden trænger til en ordentlig omgang - både lidt på design, men primært på programmeringsdelen! Før disse ting er i orden syntes jeg det virker useriøst at forsøge at sælge hjemmesider.

5@13
Avatar billede espersen Novice
07. april 2004 - 17:12 #10
Du mangler en vigtig del som bør være i toppen af koden (før HEAD)
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

kør websitet igennem :http://validator.w3.org/detailed.html , hvor koden valideres og tjekkes. Er koden valid er der temmelig stor sandsynlighed for at den vises korrekt i alle browsere. Du mangler at skrive hvilken standard som siderne skal valideres op i mod.

Men har her sat den til
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.home-maker.dk&doctype=HTML+4.01+Transitional&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&ss=1&verbose=1
Avatar billede mat Nybegynder
07. april 2004 - 17:58 #11
Jeg har også et par kritikpunkter (jeg ser din side i IE 6 1152x864):

Din side fremstår ikke som særlig harmonisk, der er en grå margin under topbilledet, og datoen stikker ud over siden på billedet.

Topbilledets bredde harmonerer ikke med tekstboksen nedenunder.

Overskrifterne på tekstkolonnerne flugter ikke med brødteksten. Der er i det hele taget ikke ret mange linier der har ret meget med hinanden at gøre i dit design. Resultatet er en rodet side. (det er muligt at dette skyldes min opløsning, men det skal et design tage hensyn til).

Du bruger times new roman, det er ikke ligefrem min favoritfont, men det er jo smag og behag.

Som nævnt, den højrekliks alert gør ikke ret meget andet end at pisse mig af, hvad nu hvis jeg bruger min højrekliksmenu meget (hvilket jeg rent faktisk gør)? Hvorfor skal der være et eller andet vås der forhindrer mig i det? Og det kræver ikke en raketforsker at finde "view source" i browsermenuen.

Det positive er farvevalget som jeg synes er ganske ok, og billederne er flotte.

mvh mat
Avatar billede phpwiz Nybegynder
07. april 2004 - 18:03 #12
at bruge status-feltet til at komme med meddelelser er en dårlig idé, der er en grund til at det hedder status felt.

Du skriver jo ikke noget i det felt som ikke står i selve vinduet ...

noget andet som er påpeget flere gange :

disable right click... ikke smart.
Løsning : menu -> View -> Source

det at disable højreklik menuen gør blot at man ikke gider besøge siden igen,
Avatar billede pbf2004 Nybegynder
07. april 2004 - 18:13 #13
Tak for svarene........
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 18:17 #14
Håber det var brugbar "kritik"
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 18:19 #15
Øhh, hvorfor takker du? Det er jo ikke dig der har oprettet spørgsmålet.
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 18:24 #16
Kan se at pdf2004 er oprettet umeddelbart inden denne post.Kommentar: pbf2004
Kan du gi' en forklaring?
Avatar billede retry Nybegynder
07. april 2004 - 18:47 #17
Mystikken breder sig, se homemakers spørgsmål, http://www.eksperten.dk/spm/486961, stillet for et par timer siden.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. april 2004 - 19:00 #18
ja det er mystisk, lad os få en forklaring..?
Avatar billede backside Nybegynder
07. april 2004 - 19:20 #19
Synes forklaringen udebliver. Mon der tænkes over næste træk?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 19:26 #20
ja ok mystisk har bedt en højre herre eller kvinde om at tage en stilling til det, for jo det er mystisk
Avatar billede cdc Novice
07. april 2004 - 19:30 #21
Homemaker--> Kan du redegøre for disse brugere: homemaker & pbf2004? Hvis den ene ikke er slettet inden 24 timer, bliver begge brugere deaktiveret

/cdc - CoAdmin
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. april 2004 - 19:43 #22
Jeg går ud fra, at CoAdmins kommentar her beror på en anmeldelse.
Jeg sendte i går en anmeldelse på denne tråd - http://www.eksperten.dk/spm/485982
hvorfor skete der ikke noget der ?
Avatar billede skwat Praktikant
07. april 2004 - 20:23 #23
Jeg er den digitale inkarnation af Stalin, er det lovligt?
Avatar billede skwat Praktikant
07. april 2004 - 20:23 #24
ps. jeg tager ikke stoffer
Avatar billede cdc Novice
09. april 2004 - 19:59 #25
Bruger(e) deaktiveret
Avatar billede webrex Nybegynder
20. juni 2004 - 22:58 #26
Ok side, men vel langt fra færdig. Farvesammensætningen er ok men savner lidt lysere farver! Dit navn, logo skal være tydligere, det skal jo ikke herske tvivl om, hvilken side man besøger! Lad desuden den orange farve gå mere igen på siden efterhånden som den udvikles. :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juni 2004 - 23:05 #27
"webrex" - inden du besvarer et så gammelt spørgsmål, bør du måske lige læse alle indlæg igennem.
Opretter er deaktiveret og det samme er "pbf2004" da det ser ud til, at de to var en og samme bruger. Så du skal ikke regne med, at få point for dit svar her ;o)
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 17:01 #28
hvordan går det ?  husk at acceptere et eller flere korrekte svar
Avatar billede backside Nybegynder
05. oktober 2004 - 17:12 #29
Se lige kommentaren fra victor-1.  ;)
Avatar billede cdc Novice
05. oktober 2004 - 17:21 #30
:o)