Avatar billede stein Nybegynder
08. februar 2001 - 12:55 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

FTP!!!

Davz...
Hvorfor kan jeg ikke komme ind på andre ftp server med en anden port end 21! når jeg f.eks vil logge på en ftp der hedder 123.123.123.123 og så den har port 666 så kan jeg ikke komme ind, det vil sige jeg kan godt komme ind, men jeg for ikke en liste frem med hvilken mapper og filer der ligger på serveren! jeg har ADSL Proaccess from teledanmark. - og jeg bruger ftp-programmerne Cute-ftp og windows commandor til at logge på de forskellig server.. og jeg har pørvet op til flere server - men det virker bare ikke.. kun når de har port 21 *øv*

Venlig hilsen Martin!
i kan også kontake mig på min icq 24941731
Avatar billede hojben Novice
08. februar 2001 - 12:56 #1
Avatar billede wisen Nybegynder
08. februar 2001 - 12:59 #2
Har samme prob. med cute-ftp, lytter....
Avatar billede beaviz Nybegynder
08. februar 2001 - 13:00 #3
Prøv at bruge passiv ftp ... Det fungerer bedre igennem nattede netværk ...
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:02 #4
Det er fordi der er en firewall der ikke har åbnet for andre porte.
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:03 #5
Dårlige formuleret.
Det er fordi du sidder bag en firewall der ikke har åbnet for andre porte end 21
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:03 #6
:)
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:03 #7
Dårligt formuleret sku der stå
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:04 #8
Jeg blir\' da ved hva :)
Avatar billede beaviz Nybegynder
08. februar 2001 - 13:06 #9
Milo:
\"...det vil sige jeg kan godt komme ind, men jeg for ikke en liste frem med hvilken mapper...\"
Nej, det er ikke derfor, det er fordi at i aktiv ftp connecter (syn) ftp serveren tilbage til klienten for fx at lave dirlister, det er ret kluntet igennem en nat. Passiv ftp gør (tada) det modsatte.
Avatar billede stein Nybegynder
08. februar 2001 - 13:11 #10
beaviz - vilken program bruger du til at gøre det med? jeg har selv cute-ftp og jeg har ingen ide om hvor jeg skal sætte det der passiv på henne?
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:17 #11
i cute ftp går du op i
Edit >>> settings >>> fold connection ud ved at trykke på + >>> vælg firewall >>> sæt flueben i PASV mode

for at skifte til passive mode
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:18 #12
Jeg har også prøvet det der med at den connecter men ik vil vise indholdet på serveren...det var altså fordi porten ikke var åbnet af firewall\'en.
Avatar billede beaviz Nybegynder
08. februar 2001 - 13:19 #13
stein: jeg bruger bl.a. gftp, jeg aner desværre intet om cuteftp ...
Avatar billede stein Nybegynder
08. februar 2001 - 13:23 #14
milo:
Når jeg går ind uder Edit >> Settings >> så kommer der en menu der hedder settings, hvor der er en forskellig menuere... så som

Advancde
Auto renaming
browser integratiuon
connection
diretory navigation
display
helper applications
prompts

hvilken af dem skal jeg gå ind uder? for jeg ser ikke nogen hvor der står \"fold connection\" under de forskellig menuere... sorry.. men det kan godt være det er mig der er dum hehe ;)
Avatar billede stein Nybegynder
08. februar 2001 - 13:25 #15
Okey nu har jeg gjort det i har sagt.. sat det det pazziv på... men det ser ikke ud til at det virker.. *ØØØØØØØV*
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:27 #16
der er ik noget der skal hedde fold connection *G* du skal FOLDE connection ud? *G*

men du har vist fundet ud af det nu
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:28 #17
er du bag firewall ??
Avatar billede stein Nybegynder
08. februar 2001 - 13:28 #18
Jo fanma jo.. det virker sku på en af dem! jeg havde 3 server med dettet problem.. nu virker den ene af dem.. i skal sku have mange tak for hjælpen alle sammen!
LOVE YOU ALL... hehe grr.. *not* ... men tak for hjælpen
Avatar billede beaviz Nybegynder
08. februar 2001 - 13:29 #19
Så lidt... De sidste servere det ikke virker ved, kan være fordi de ikke tillader passiv ftp, ELLER de sidder selv bag lignende nat!
Avatar billede milo Nybegynder
08. februar 2001 - 13:33 #20
så lidt :)
Avatar billede stein Nybegynder
08. februar 2001 - 13:36 #21
beaviz - okey! men du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen.. for det var dig der kom, men det gode ide *S*
Avatar billede wisen Nybegynder
08. februar 2001 - 13:36 #22
Cool, jeg må hjem og prøve...
Avatar billede beaviz Nybegynder
08. februar 2001 - 13:37 #23
Hmm, og så svarede jeg ikke engang :)