Avatar billede gojoy Nybegynder
06. april 2004 - 22:01 Der er 3 kommentarer

VIA V10000 tv out

Hej dav,
Jeg har været ude og indvistere i et Via Epia V10000 bundkort. Installeret Windows 2000, og alle de drivere der følger med. (har også tjekket for nye) Men mit problem er at jeg vil have den som afspillings maskine, og derfor kun bruge et netkort og tv out som jo er indbygget. Men så snart man prøver på at afspille noget med Windows Media player - så rebooter den!! Har selvfølgelig også prøvet med Windows XP .. men samme resultat! Det skal så siges at det er et Trident blade 3d grafikkort der sidder på bundkortet, og de drivere der er lavet er åbenbart ikke de bedste. For hvis jeg går ind og vil vælge skærm (inde under deres egen driver, ikke under windows) så vælger den som standart CRT og TV! - Og hvis man bare fjerner CRT så kan den helt fint afspille. Nogen der har en løsning?

/GoJoY
Avatar billede stigc Nybegynder
06. april 2004 - 22:26 #1
Hej goJay

Jeg har ikke et svar til dig, men du kan prøve en andet afspiller f.eks. http://www.videolan.org/vlc/.

Jeg kan ikke selv få tv-out til at virke på mit bundkort, som dog ikke er helt det samme. Kan du sætte kryds ud fra TV, selvom TV'et ikke er forbundet?
http://www.eksperten.dk/spm/476563
Avatar billede gojoy Nybegynder
07. april 2004 - 09:43 #2
Hej Stigc,

Jeg kan se at vi har nogen lunde det samme problem :/ Men jeg kan fint få TV out til at virke og jeg bruger samme kabler som dig. Dog kører jeg SVIDEO ud .. Mit problem er bare at driveren til grafikkortet altid vil bruge min alm computer skærm samt mit tv. OG det er lidt noget lort, for hvis man kun bruger sit TV så genstarter windows hvis man afspiller noget via mediaplayer.
Avatar billede gojoy Nybegynder
07. april 2004 - 09:44 #3
Og dog så skal jeg have media player til at afspille - kan ikke bruge en anden afspiller - desværrE :(