Avatar billede olly Nybegynder
05. april 2004 - 21:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cisco 806 - Partitioner

Jeg har et problem. Min router har 8 mb flash (cisco 806)

uddrag af show version

2 Ethernet interfaces
128K bytes of NVRAM.
6144K bytes of processor board System flash partition 1 (Read/Write)
2048K bytes of processor board System flash partition 2 (Read/Write)
2048K bytes of processor board Web flash (Read/Write)

Det der iritere mig er at der er to System Flash, da jeg har brug for en 8 MB flash til et IOS image.

Når jeg så vil lægge de 2 sammen med en "partition flash 1 8" får jeg:

%Error: Erasure of partition 2 required.

Dette forstår jeg ikke.

"no partition flash" giver samme besked.

Håber en kan hjælpe mig, da jeg har brug for hjælp.
Avatar billede olly Nybegynder
06. april 2004 - 19:51 #1
Mere info er at det ikke kan lade sig gøre at slette partition 2 i flash med:

erase flash:2:

Det sletter flash:1:

Spørg endelig hvis der er noget. Er meget vigtigt for mig.

Hvis jeg i rommon laver en dir flash:2 kan jeg se der er en partion, men kan jeg slette den fra rommon?

Håber stadig en eller anden kan bidrage
Avatar billede svindler Nybegynder
07. april 2004 - 14:14 #2
Jeg er lidt på tynd is, så håber ikke du har noget vigtigt på routeren :-)
Jeg tror det er noget i stil med:
erase flash:2
erase flash:1
no partition flash:
squeeze flash
partition flash 1
Avatar billede olly Nybegynder
07. april 2004 - 16:20 #3
Jeg vil prøve men erase flash:2 sletter hvad der ligger på flash:1 men vi prøver...
Avatar billede olly Nybegynder
07. april 2004 - 21:36 #4
svindler>> Virkede desværre ikke.

Ved erase flash:2 tager den det der ligger på flash:1

og ved no partition flash: kommer den med: %Error: Erasure of partition 2 required. Samt den siger den mangler squeeze log ved den command og %Error: Erasure of partition 2 required ved partition flash 1
Avatar billede svindler Nybegynder
09. april 2004 - 11:42 #5
Har du prøvet:
erase flash: ?
tilsvarende for
no parttition flash ?
og
squeeze flash ?
for at se mulighederne?
Jeg har ikke lige en router ved hånden, hvor jeg har mulighed for at lave to partitioner.
Avatar billede olly Nybegynder
09. april 2004 - 22:11 #6
Ja det er prøvet. Der er desværre ikke andre extra options til de commands.

Det der undre mig er at jeg ikke kan se indholdet af flash:2: når routeren er bootet men kan i rommon
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
29. april 2004 - 16:04 #7
hej har du prøvet med delete flash:

\c.danielsen
Avatar billede olly Nybegynder
21. august 2005 - 13:16 #8
Jeg fik det klaret.

Jeg started routeren i ROM og fik slettet FLASH partionerne og lavet en ny.