Avatar billede huutt Nybegynder
05. april 2004 - 20:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

edit af billeder

hvordan laver man en function der kan redigere i et billed i VB på den måde at den fjerner en cirkel af et billed..
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2004 - 09:13 #1
Fjerner en cirkel af billedet? Mener du skærer billedet til, så det bliver "rundt"

Du kan jo snyde og lægge en shape hen over billedet, så det ser anderledes ud. Men hvis du rent faktisk vil redigere i selve billedet, er det vist ikke Vb du skal have gang i - nærmere Paint / Paint SHop Pro / Photoshop / whatever
Avatar billede huutt Nybegynder
06. april 2004 - 16:47 #2
hmm nej jeg vil lave noget i stil at af det spil hvor man har 2 kanoner der står stille og skyder efter hinanden.. men jeg ved ikke lige hvordan man skal lave det sådan at gunden forsvinder ?
når amn rammer den
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2004 - 09:55 #3
Jeg kan se at du forsøger at lave spillet i Flash - har du bestemt dig for hvilket program du vil lave det i?

Du KUNNE jo lave en masse små shapes, som du opstiller i en matrix med en bestemt nummerering. Så kunne nogle af dine shapes skifte farve når de "rammes". Men det afhænger lidt af dit niveau - der er en MASSE ting du skal tage højde for ved dit spil. Hvordan vil du beregne kanonkuglens bane, og hvordan vil du finde anslagsstedet. Hvordan vil du beregne hvor meget jord der skal forsvinde?

I et andet spørgsmål skriver du "jeg er en totalt tåbe til VB" - måske er dette en lidt for stor mundfuld!
Avatar billede huutt Nybegynder
10. april 2004 - 21:00 #4
det er noget der hedder bøger i VB og c c++ .NET  og ja jeg fatter sproget men ved bare ikke lige hvordan man opbygger et grafisk design.. eller jeg håbede på der var en smart måde at gøre det på
Avatar billede martin_moth Mester
11. april 2004 - 13:02 #5
Den smarte måde er at bruge små shapes. Så bare klø på
Avatar billede martin_moth Mester
11. april 2004 - 13:13 #6
Tror lige du skal bruge de næste par uger eller mere på at pløje en VB bog igennem, hvis du da vil lave det i VB... Og på at finde ud af hvordan du vil løse de problemer jeg har skitseret for dig, med beregning af koordinater osv.
Avatar billede speedo Nybegynder
15. april 2004 - 00:20 #7
JA, det er rimeligt svært, er selv igang med at lave "Bomberman". Og har en masse små "Image", som har et kordinat system. Noget ligne dette 1= a0b0 2=a0b480 3=a0b960 osv. det er ikke nemt, har brugt mange timer på at få det til at funke. Man skal virkelig have hjernen med sig, for det er bar' svært. Men har du flere spørgsmål om dette, vil jeg "prøve" at hjælpe dig.
Avatar billede huutt Nybegynder
01. november 2006 - 19:07 #8
har selv fundet ud af det lukker