Avatar billede goje Nybegynder
05. april 2004 - 16:16 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Udtræk efter dato

Jeg er ved at forsøge at lave et udtræk hvor indholdet af et felt i databasen (date/time) skal være mellem 2 værdier jeg sender med (også date/time) .. men det virker ikke.

Er der nogen, der kan se hvad jeg gør galt, og hvad skal jeg lave om?

SELECT kl.KundeNavn, kl.KundeFastnet, bl.FraDato, bl.TilDato, bl.AntalAluKanoer, bl.AntalPlastKanoer, bl.AntalTransportSaekke, bl.AntalStole

FROM BookingListe bl INNER JOIN
KundeListe kl ON
    bl.KundeID = kl.KundeID
WHERE (bl.FraDato <= #CreateODBCDate(date_FraDato)# AND bl.TilDato > #CreateODBCDate(date_FraDato)#) AND (bl.TilDato <= #CreateODBCDate(date_TilDato)# AND bl.TilDato > #CreateODBCDate(date_TilDato)#) ORDER BY bl.FraDato, kl.KundeNavn
Avatar billede retry Nybegynder
05. april 2004 - 17:50 #1
Der er da vist noget galt med
AND (bl.TilDato <= #CreateODBCDate(date_TilDato)# AND bl.TilDato > #CreateODBCDate(date_TilDato)#

Som jeg læser det, vil du have at bl_tilDato både skal være <= og > date_tilDato

Med BETWEEN ... AND ... kunne dette være et bud:

WHERE (#CreateODBCDate(date_FraDato)# BETWEEN bl.FraDato AND bl.TilDato)
AND (#CreateODBCDate(date_TilDato)# BETWEEN bl.FraDato AND bl.TilDato)
Avatar billede goje Nybegynder
20. april 2004 - 15:14 #2
Jeg fandt selv ud af det, men det var med en between, så vi skal vidst slå halv skade og dele pointene
Avatar billede retry Nybegynder
20. april 2004 - 19:12 #3
svar