Avatar billede langebek Nybegynder
05. april 2004 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Baggrund/brevpapir

Jeg har et billede(brevpapir) i JPEG format, størrelse
2479 X 3508 som jeg gerne vil benytte som baggrund i Word.
Hvordan tilpasser jeg dette brevpapir, så det fylder netop en side, og er som baggrund på hver side.
Hvis jeg bare går i "Formater" og "baggrund" og indsætter dette billede er det jo alt for stor. Selvfølgelig kan jeg gøre brevpapiret mindre, men word må da kunne tilpasse det.
Avatar billede rvm Nybegynder
05. april 2004 - 13:59 #1
Word er ikke noget billedebehandlingsprogram, men du kan tage fat i hjørnerne af billedet og trække i dem - på den måde kan du gøre billedet mindre.
Avatar billede langebek Nybegynder
05. april 2004 - 14:08 #2
Jeg er ganske godt bekendt med billedredigering, men problemet er her hvordan jeg tilpasser et billede som "baggrund" i word. Så det præcist passer på hver side.
Avatar billede weaponx Nybegynder
05. april 2004 - 14:12 #3
Du kan enten vælge, at tilpasse størrelsen på billedet til at passe med et worddokument.

Eller også kan du vælge indsæt billede i word og så vælge, at billedet skal være bag
tekst. Derefter kan du trække i billedet og tilpasse størrelsen ved at trække i det.

Jeg vil dog kommentere, at det pæneste resultat er, at tilpasse billedets størrelse til dokumentet, da det på den anden måde vil lade word forstørre/formindske billedet og word kan ikke antialias når den tilpasser størrelser.
Avatar billede rvm Nybegynder
05. april 2004 - 14:22 #4
I stedet for at bruge den indbyggede baggrundsfunktion, kan du bare indsætte billedet i sidehovedet og derefter tilpasse det. Word har ingen automatiske funktioner til at tilpasse et billede.
Avatar billede langebek Nybegynder
05. april 2004 - 14:38 #5
Nu har jeg sat billedet ind i sidehovedet. Ikke tosset, men hvordan kan jeg skrive ovenpå det. Det er simpelthen et brevpapir, som bare skal danne baggrund.
Avatar billede langebek Nybegynder
05. april 2004 - 15:07 #6
Nu fik jeg indsat billedet, og har fået teksten til at køre ovenpå. Super.
Nu skal jeg lige finde ud af at gemme de instillinger. Point på vej til WeaponX
Avatar billede langebek Nybegynder
05. april 2004 - 15:23 #7
Nu troede jeg lige det hele funkede.
Jeg vil gerne have, at det sidehoved jeg benytter følger med på weblayout visning, så det kan bruges når jeg sender mail direkte fra word
Avatar billede weaponx Nybegynder
05. april 2004 - 16:42 #8
Flyt billedet fra sidehovedet og læg det i selv dokumentet. Vælg igen teksombrydning bag tekst. Så kommer kommer det også med i weblayout. Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden grund er det ikke alt i sidehoved/fod der tages med i weblayout.