Avatar billede sherringham Nybegynder
04. april 2004 - 21:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tildele en anden ressource til en Gameport.

Hallo
Jeg har lige erhvervet mig et Soltek 75FRN2 - AMD bundkort, med onboard lyd.
Da jeg har brug for at kunne tilslutte min gode MS Sidewinder Gamepad har jeg installeret et PCI lyd kort, da der jo ikke er en gameport på det nye bundkort.
Nu er det bare det at den kommer med fejlmelding . gul udråbstegn ved den standardspilport som tilhører PCI lydkortet.
Alt andet fungerer fint i enhedshånteringen. Den skriver at der ikke er ressourcer ledige til denne , venligst frigiv nogle.
Nu er det store spørgsmål , hvilke ressourcer kan jeg frigive ?
Jeg har disablet lydkortet onboard så det ikke skulle konflikte.
Selvfølgelig kunne jeg bare købe en USB gamepad også var der jo ingen ben i det , men hvis nu man kunne løse det på anden hvis så ville det jo være noget så fedt.

Skriv endelig snarest muligt.

Hilsen

Sherringham
Avatar billede sherringham Nybegynder
04. april 2004 - 21:20 #1
Enheden kunne ikke finde tilstrækkelige ledige ressourcer (kode 12).
Denne fejl opstår.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. april 2004 - 22:34 #2
Hvis dit ny bundkort har to Com porte, kunne du prøve at deaktivere Com 2 og derved få frigjort ressourser. Mit gæt er, at din gamepad gerne vil have en ledig IRQ kanal.
Avatar billede sherringham Nybegynder
05. april 2004 - 08:25 #3
Det er prøvet , jes det er ganske vist , at den mangler en IRQ kanal, så meget har jeg også fundet ud af. Nu vil jeg prøve at sætte den i en anden PCI SLOT , har læst andet steds at dette måske kan afhjælpe problemet.
Ellers tak
Avatar billede halifax Nybegynder
05. april 2004 - 14:54 #4
Har du prøvet manuelt at tildele en anden IRO, fx. den der blev frigjort fra Com2. - Fra Enhedshåndtering højreklik på den, vælg Egenskaber og faneblad Ressourcer, klik på Skift indstillinger.
Avatar billede sherringham Nybegynder
06. april 2004 - 11:22 #5
Dette er svaret fra Solteks supporter, så ved vi det.
Dear customer:

We know the LPC I/O W83627 supports game/MIDI, but we have no design this circuit on the board because the game port devices is very few
on the market now. Most interface of game ports are USB. This kind of design is a trend. Sorry to inconvenience you!!
Så det er ikke underligt at jeg ikke får det til at virke.

Jeg har fundet ud af at man kan købe en USB --> Gameport converter for 149.- så denne er nu bestilt. ØV !!
Sagen lukkes
Avatar billede sherringham Nybegynder
13. april 2004 - 21:20 #6
Tja jeg blev klogere , Problemet skyldtes at det lydkort jeg havde i var for gammelt til bundkort chippen.
Skiftede til et SB live og vupti så virkede gameporten.

Så det......