Avatar billede annemad Nybegynder
04. april 2004 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

program går i stå - test med kommandoprompt

Mit program går i stå eller kører i ring... nogen gange.... Ingen outOfMemoryError mere. Ingen fejlmeddelelser. vil så lige teste det uden om SUN-One Studio for at se om det skulle have noget med dette faktisk lidt irriterende program at gøre - det er sikkert ikke tilfældet! Men alligevel. Ville bruge kommandoprompten men kan desværre slet ikke huske hvordan jeg gør det...
kan nogen i øvrigt anbefale andre arbejsredskaber til java? Det behøver slet ikke at være avanceret....
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2004 - 16:17 #1
Vi skal nok se lidt kode for at kunne komme med et gæt.

Jeg er glad for Eclipse (www.eclipse.org), men smag og behag er
forskellige.
Avatar billede annemad Nybegynder
04. april 2004 - 16:29 #2
Jeg tror jeg har udtrykt mig uklart...
egentlig vil jeg bare bede om fremgangsmåden hvis man skal bruge kommandoprompten for jeg har fuldstændig glemt det....
Hvis nogen lige havde en idé om hvad den type fejl kan skyldes ville det naturligvis være fint - men det regnede jeg nu ikke med. Men forslag er velkomne...
Jeg prøver at kigge på eclipse... og tak for svar!
Venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2004 - 16:31 #3
start kommandoprompt og kør javac.exe som er på PATH
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2004 - 16:34 #4
gå til directory med DitProgram.java fil

compile med:
  javac DitProgram.java

kør med:
  java -classpath . DitProgram
Avatar billede annemad Nybegynder
04. april 2004 - 16:39 #5
Havde prøvet med "setPath = "blabla"", men kunne ikke få det til at virke. Du inspirerede mig lige til at prøve med "PATH = bla bla" det har kompileret nu...
tak, bare fordi du skrev "PATH" og ikke "path" tror jeg! Vil du ha' point?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2004 - 16:41 #6
tak gerne hvis det var løsningen
Avatar billede annemad Nybegynder
04. april 2004 - 16:42 #7
ovenstående var kommentar til lts, men iøvrigt mange tak for svar arne_v.