Avatar billede welcro Nybegynder
03. april 2004 - 23:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan ikke oprette netværk via modem forbindelse

Efter at jeg gen-installerede XP home(pga problem med min brænder), kunne jeg ikke oprette internetforbindelse.

Problemet er beskrevet af microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;320558
men ikke overraskende virker deres løsning ikke!!

Jeg har også prøvet følgende:
1 start>opret forbindelse til>vis alle forbindelser>opret en ny forbindelse: her stopper det med at punktet opret forbindelse ved hjælp af et modem er nedtonet, og ikke kan vælges.
2 start...>tilbehør>guiden internet-forbindelse: her stopper det når jeg skal navngive forbindelsen, uanset hvad jeg skriver, kommer der en fejl pop-up:CYBERCITY er ikke et gyldigt navn bla bla...
3 kopier og sæt ind, forbindelsen fra min anden pc, virker heller ikke.
Der er ok forbindelse til mit modem fra kontrolpanelet, Lasat speed II (ISDN), og internetforbindelsen virkede fint før jeg gen-installerede XP
Hvad pokker gør jeg?

Preben
Avatar billede backside Nybegynder
03. april 2004 - 23:53 #1
Geninstaller dit modem med nye drivere, men det har du vel prøvet.
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. april 2004 - 06:53 #2
Og du har tjekket i kontrolpanel-tilføj fjern programmer-windows komponenter, at der er flueben i alt med netværk, og at du har de nødvendige protokoller, bl.a Tcp/Ip og Klient program til Microsoft netværk?
Avatar billede serverservice Praktikant
04. april 2004 - 11:53 #3
slet din forbindelse kør guiden internetforbindelse og vælg via modem, konfigurer brugernavn /pw og prøv så.
Avatar billede welcro Nybegynder
04. april 2004 - 13:29 #4
Backside: ja det er prøvet
Magictouch:ja, alt er valgt og protokollerne er tilstede
Dannyboyd: der ER ingen forbindelse at slette
Avatar billede backside Nybegynder
04. april 2004 - 13:39 #5
Hmm, så har du vel også prøvet at fjerne alt der har med modem at gøre fra kontrolpanelet?
Avatar billede welcro Nybegynder
04. april 2004 - 13:48 #6
Ja, fjernede modem,geninstallerede drivere, configprogram og tilføj ny hardware startede automatisk som den skulle
Avatar billede welcro Nybegynder
04. april 2004 - 14:03 #7
I microsoft supportartiklen står der bl.a:
Den ene eller begge af følgende poster i Windows-registreringsdatabasen er beskadiget eller indeholder forkerte indstillinger:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Telephony\Cards\NextID
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Telephony
Min NextID ser sådan ud: REG_DWORD 0x00000017 (23), hvordan tydes det/er det OK?
Avatar billede oggi Nybegynder
05. april 2004 - 01:05 #8
Jeg har haft nøjagtig samme problem. Fejlen ligger i driveren til Lasat Speed II. Jeg fik mine gamle opkaldforbindelser tilbage efter have gjort følgende:
gå ind i registreringsdatabasen (brug regedit)
find HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP
slet (mapperne) 25 og 26
Tøm papirkurven
Genstart komputeren

Jeg håber du også får gang i din maskine igen.
Avatar billede welcro Nybegynder
05. april 2004 - 02:45 #9
Tak for det oggi, det virkede, nu skal jeg bare have ryddet op i alle de underlige indstillinger jeg fik lavet i kampens hede:-)
lige et ?, hvordan fandt du løsningen???
Avatar billede welcro Nybegynder
05. april 2004 - 02:52 #10
oggi: accepter knappen virker ikke pt, prøver imorgen, du skal nok få dine velfortjente point