Avatar billede buffas Nybegynder
07. februar 2001 - 19:05 Der er 14 kommentarer

Hvilken skærm (19\")?

Jeg tænker på at erhverve mig en ny skærm, jeg vil gerne have en 19\" og har set på Sony E400? Den skal være flad (ligsom Sony) men jeg ved ikke om der findes andre mærker der evt. er bedre/billigere? håber jeg kan få hjælp. Jeg vil også meget gerne høre fra personer der har en E400 (hvordan den er osv.)
Avatar billede zycho Nybegynder
07. februar 2001 - 19:09 #1
hvad med en Sony G400 ??

Har kun hørt gode ting om den.....
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. februar 2001 - 19:14 #2
JEg ved ikke helt om jeg synes om dit valg. En 19\" er jo meget stor og i nogen situationer faktisk for stor. Hvis du vil spille på den skal lige sørge for at du har et ordentligt graffikkort, for det er altså ikke særlig sjovt med 640x480 på en 19\". Jeg vil anbefale dig 17\" for det er faktisk nok til det meste og tænk også på at prisen hører sammen med størrelsen. Sony er et godt mærke og E400 skulle også være fin, men du betaler også lidt for mærket hvid det er Sony. Så prøv evt. om du kan finde et mindre kendt mærke. For skærmene kan sagtens være gode (måske enda bedre!) selvom mærket er mindre kendt. Tænk lidt over det. Og hvis det er spil er det jo i hvert fald ikke ligefrem bedre med en flad! Så vælg din skærm ud fra hvad du skal bruge den til og hvad dine krav er.

/And
Avatar billede zycho Nybegynder
07. februar 2001 - 19:24 #3
jeg giver \"and.vang\" ret i at du kun skal købe en 19\" skærm hvis du har et godt grafikkort (her mener jeg minimum Geforce 2 GTS)....

Jeg køber sandsynligvis snart en 19\" Sony G400 og det kommende grafikkort \"NV20\". Det er i hvertilfælde en sød kombination :-)
Avatar billede thoeger Nybegynder
07. februar 2001 - 19:46 #4
det er da noget plader at han mindst skal have Geforve 2 gts, et matrox g450 eller geforce 2 mx selvfølgelig lidt an på om han vil op og køre 1600*1200.
jeg vil bare sige man fortryder ikke et køb af en 19\"
Avatar billede buffas Nybegynder
07. februar 2001 - 19:48 #5
Jeg skal nu ikke bruge \"skærmen\" specielt til spil, jeg synes nu bare det er rart at have en god kvalitets skærm når man sidder foran den adskillige timer om dagen. Jeg synes ikke at jeg gider at give 1000 kr for 10 Hz (forskellen på E - og G400) men en flad skærm er at foretrække, folk der ikke er enige heri har ikke set en flad - men jeg vil gerne høre agumenter for ikke at købe en flad?
Avatar billede repsac Nybegynder
07. februar 2001 - 19:52 #6
Ehh den fylder mindre ... ;)
Avatar billede buffas Nybegynder
07. februar 2001 - 20:01 #7
jeg ved ikke om du (repsac) mener at en Flad fylder mindre eller en Alm fylder mindre, men det er også godt det samme, for hvis du havde fulgt med ville du se at jeg snakkede om en CRT skærm og ikke en LCD, så de skulle gerne fylde de samme!
Avatar billede fcs Novice
07. februar 2001 - 20:25 #8
Jeg har lige købt en 19\" AOC 9glrs til 2.300. Det sted jeg købte den var billige, men service er vist en by i Rusland
Avatar billede grunken Nybegynder
08. februar 2001 - 10:19 #9
Buffas

Der er kun een ting der dur. Sony G400 rulez (smæk for skillingen)

Damn det ser godt ud når der bliver fyret op under en 1200 Mhz Thunderbird, i opløsningen 1600x1200. på et ASUS V6600 Deluxe
Avatar billede whatever Nybegynder
08. februar 2001 - 11:22 #10
Man kan jo også droppe Sony, og istedet købe en Samsung. Jeg har selv en 900NF, samme specifikationer som Sony. Men den har desuden BNC-stik hvilket er svært at finde på en Sony-skærm. Det helt flad. Og billedet lige så godt som Sony E400. Nu bliver der nævnt at en 19\" skærm er for stor. Hvorfor? Hvis sidder lang tid foran computeren vil jeg nok foretrække en 19\". Medhensýn til grafikkortet er det ikke nødvendigt med et Geforce 2 GTS. Jeg har selv et Matrox G400, og det fungerer fint i 1600x1200. Dog foretrækker jeg at køre 1280x1024, men det er jo en smag sag.

Mvh. Jens

PS: Samsung 900NF kan fåes for ca. 4000 kr.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. februar 2001 - 15:55 #11
Jeg synes du burde overveje Hitachi som alternativ til Sony.. men generelt så er det ind i butikken og prøv skærmen inden du køber den..
Avatar billede zycho Nybegynder
08. februar 2001 - 19:27 #12
xtom >> har også tænkt på Hitachi, da de har bedre specifikationer end Sony (19\"). Det er bare meget lækkert (pga. mærket) at køre Sony
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. februar 2001 - 21:13 #13
Jeg ser det nu ud fra at Hitachi skærm faktisk har et ganske godt billede, ofte lidt lysere generelt end Sony, men så slipper du til gengæld for at sidde og glo på \"trinitron stregerne\" =)
Avatar billede lede Nybegynder
09. marts 2001 - 16:52 #14
Sony er en god skærm, andre løsninger er den tidligere nævnte Samsung 900NF (Natural Flat) som bruger Mitsubishi\'s Diamondtron billedrør (minder meget om Trinitron fra Sony, d.v.s. med striber).
Hvis du ikke vil have striberne kommer der nu en ny skærm fra Samsung som hedder 900IFT, som bruger et konventionelt billedrør, men med en ny forbedret teknologi kaldet \"DynaFlat\". De to Samsung skærme er suveræne, og du får utroligt meget skærm for pengene. Den sidste burde være i handlen denne måned.
Der er endnu en mulighed med LG Flatron 915FT, men den er dyr.
CM771 og CM772 fra Hitachi er også \"flade\" og bruger hvad de kalder Ergo-flat teknologi, men igen dyrere end Samsung.