Avatar billede france Novice
03. april 2004 - 10:40 Der er 2 kommentarer

Tilpasning til print

Hej alle!

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, som indeholder diverse stuff som folk kan printe ud.

Men det skulle jo gerne se pænt ud, og ikke alle printere er ens.

Siderne består af flere sider, og jeg vil gerne have at mit logo står øverst, og "copyrighten" står nederst - samme placering på hver side.

Findes der noget der kan hjælpe med dette ?

Jeg har lavet det i tabeller, men alle printere er jo som sagt ikke ens, så løsningen er jo ikke bare at lave alle tabellerne feks 950px høj ?!

Og ja - det skal være html... og ikke en Adobe PDF fil :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
03. april 2004 - 11:10 #1
Kom med et link til siden, så er det nemmere at komme med et forslag til løsning.
Vi ved jo ikke, hvordan din side er opbygget.

Men generelt, så ville jeg bruge css til at lave et specielt udseende til henholdsvis skærm og print.

En gennemgang af dette findes på http://html-faq.dk/2012.asp
Avatar billede brisom Nybegynder
03. april 2004 - 11:35 #2
En god ide er måske at lave et print css. Så kunne du definere alle styles for din side i det. Eg. #idTable {width: 17cm; height: xx cm}

Det er ivertfald lidt lettere at styre ens design på papir hvis du bruger 'cm' som måle enhed.