Avatar billede raving Nybegynder
07. februar 2001 - 16:44 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

PC 100 på mine RAM eller på MIN CPU????

Jeg sidder med et lille problem, jeg har en: PIII 500MHz,GeForce 2, 128 RAM. og det hakker i spile som CS...?

jeg vil vide om I/du tror at det er mine RAM eller er det min CPU???

og ka\' jeg gøre noget???

send svaret til:
futte_n@hotmail.com

MVH.[Fray-F]RAVING

PLZ hjælp
Avatar billede smiske Nybegynder
07. februar 2001 - 17:56 #1
  Med fare for at blive haglet ned af andre vil jeg vove den påstand at hverken dine ram eller din CPU er skyld i det hakker.  Flaskehalsen i computere idag er Harddisken, så hvis spillet kører på en Harddisk der kører 5400 Rpm så KUNNE det være problemet, ellers ville mit andet bud være at du kører andre programmer i baggrunden, nede i taskbar\'en eller ligende???
  Jeg har spiller CS på en PIII 450 med 128 MB Ram og et TNT2 kort, det kører uden problemer.
  Jeg håber du kan bruge det til noget, ellers skriv igen, så kan jeg komme med yderligere forslag :o)
Avatar billede dar Nybegynder
07. februar 2001 - 18:23 #2
Smiske>> med mindre man har 16MB ram hakker det fanme ikke mens man spiller på grund af harddisken. Nu må du lige styre din brandert...;-)
Hvis et spil hakker og det er på grund af harddisken, så er det sguda kun i starten. Ellers er det et mystisk spil, og det er CS IKKE!
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 18:25 #3
Hvis der er noget det ikke er, så er det harddisken. Når først en level er loaded ind i hukkommelsen, så skal der ikke læses/skrives meget mere til harddisken. Kun hvis du saver, eller går videre til en anden lavel o.lign.

Rammene vil jeg heller ikke tro det er, fordi der er godt med tekstur-ram på et Geforce 2.

Grafikkortet er helt klart og absolut heller ikke en flaskehals.

Så jeg vil vove at påstå (faktisk en påstand jeg er ret sikker i) at CPU\'en er flaskehalsen i denne konfiguration. P3 500 er jo heller ikke verdens hurtigste CPU.

Men hvornår hakker et spil? Det er meget individuelt, synes jeg. Kan vi få nogen opløsninger og FPS på bordet?
Avatar billede raving Nybegynder
07. februar 2001 - 18:46 #4
Jeg spiller med en opløsning på 800X600 pga. det hakker i 1024Xøøhh..?
FPS. er ca. 30-40 (mener jeg)
jeg har et program der hedder \"WCPU\" eller noget i den stil... det siger at jeg køre men PC 100 mellem mine RAM og min CPU... MEN er I/du (zakalin) sikker på at det ikke er derfor, jeg har læst/hørt at mit bundkort (ASUS P3V4X) kun ka\' ta\' PC 133 RAM...

men tak for svarene

PS. på nettet hakker det \"kun\" første omgang men mod de så \"seje...?\" bot\'s hakker det hvis der er flere end 4 på skærmen samtidig!!!
Avatar billede burningice Nybegynder
07. februar 2001 - 18:58 #5
hehe... fps på 30-40 er da IKKE hak...
Avatar billede zycho Nybegynder
07. februar 2001 - 19:06 #6
kommer også ane på hvor meget din fsb er på. Hvis dine RAM og CPU kører 100 mhz på bussen kan det være der den er gal. (se i bios hvad den kører)

Noget der stort set altid løser problemer som disse er:

Kør med de nyeste drivers ---->

-Grafikkort-driver (fra producenten eller Detonator driver(Nvidia))
-Chipset-driver (som sider på MOBO´et)
-Direct X (pt 8.0)

Avatar billede zycho Nybegynder
07. februar 2001 - 19:07 #7
kør selvfølgelig også med CS vers. 1.0 og vers. HL 1.1.0.4 (tror jeg nok den heder)
Avatar billede dar Nybegynder
07. februar 2001 - 19:14 #8
JEG synes altså ikke at det meget synd at du ikke kan komme helt op på 1024*768 uden at det hakker.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. februar 2001 - 19:16 #9
Giver \"dar\" helt ret. \"raving\" burde sagtens kunne køre CS i 1024*768, uden at det hakker.
Avatar billede thoeger Nybegynder
07. februar 2001 - 19:53 #10
ja men fire bots tager jo også en del maskin kraft!!
Avatar billede burningice Nybegynder
07. februar 2001 - 20:11 #11
thoeger> det har du helt ret i. Og husk også på at bots faktisk kræver ren cpu\'power. Her har grafikkortet, ram m.m. ikke så meget at sige.
Avatar billede dar Nybegynder
07. februar 2001 - 20:29 #12
Jeg kan da sagtens køre 10-15 bots uden det begynder at hakke. Det er så osse i den elendige opløsning af 680*460...
Avatar billede toast Nybegynder
08. februar 2001 - 10:00 #13
Helt ærligt!
Jeg ved godt at svarene er givet, men det her er for langt ude!
Din 500 Mhz sidder garateret på et BX chipset.
kombineret med GeForce 2 og 128 mbPC100 ram bør du uden problemer,kunne kører CS i 1280 x 1024 med 80 fps. også ed 15-20 bots...eller 50.
lad være med og opdatere chipsettet - det er ikke nødvendigt i tilfælde af at det er et BX.
Gå ind i Cs..configuration, video modes(tror jeg det hedder) og sæt Cs til og kørmed OpenGL.
Avatar billede raving Nybegynder
08. februar 2001 - 12:39 #14
ok jeg tror jeg f****** lidt op jeg køre med standart FPS (hvad det nu er ka\' ik huske det og gidder ik se det lige nu)...
er det så men HARDDISk der sucker??? og de bot\'s har du SQ nok ret i...
MEN vil i/du råde mig til at købe nogle nye RAM..
Jeg køre med OpenGL men jeg ka\' ik\' forstå det...?

MEN THX for alle svar!!!
Avatar billede dar Nybegynder
08. februar 2001 - 14:30 #15
Det er IKKE harddisken!!! Få det ind i hovedet!!!
Avatar billede zycho Nybegynder
08. februar 2001 - 15:11 #16
som dar siger. Det har intet med din HD at gøre. Det eneste den har at sige m.h.t. spil, er hvor hurtigt du starter spillet. Så snart det er startet har den ingen indflydelse!!

Men som jeg sagde før ville jeg nok sørge for at køre med en fsb på 133 MHZ. Både RAM OG CPU. Det ville hjælpe en del.
Avatar billede raving Nybegynder
08. februar 2001 - 17:42 #17
ok THX så jeg skal \"bare\" købe nogle nye RAM???

ok nu er det glemt det med HD\'en =)
Avatar billede toast Nybegynder
08. februar 2001 - 18:49 #18
Sådan virker en HD:
Du åbner et program, processoren læser fra harddisken, det læste data bliver lagt ud i rammene, hvor de bliver læst af processoren.
1.Prøv nogle andre drivere! www.nvidia.com
2.sæt agp aperture size på 64 ude i BIOS´en.(BIOS)
3.fjern Vsync          (egenskaber for skærm)
4.anti aliasing (FSAA) (egenskaber for skærm)
--------------------------------------------------
For sidste gang. dit system er mere end rigeligt til Cs.
Avatar billede zycho Nybegynder
08. februar 2001 - 19:09 #19
raving >> husk også at hvis dit motherboard understøtter AGP 4x skal dette aktiveres!!!! (for bedste/hurtigste ydelse)
Avatar billede raving Nybegynder
09. februar 2001 - 21:48 #20
der er sq ikke noget under egenskaber for skærm om jeg ka fjerne nogle filer (var det en joke) eller var det i bios!!!
Avatar billede toast Nybegynder
10. februar 2001 - 20:47 #21
raving---> Hvis du ikke har købt nyt motherboard, så har du \"kun\" AGP 2X.
Det er ikke filer, det er en \"options\".
Egenskaber/indstillinger/Avanceret/GeForce GTS/Additional Properties/Direct 3D Settings- her skal du sætte Mipmap detail level på \"best performance. Så skal du ind i More Direct3D, videre til Antialiasing. Sæt det derefter på Off...fuldstændig.
Smu derefter ind vindue tilbage ind i OpenGL settings og sæt vertical sync på Always Off.

Disse ting skulle gerne \"tune\" dine spil lidt mere.  Prøv

Toast!
Avatar billede raving Nybegynder
13. februar 2001 - 13:59 #22
mange TAK Toast (og alle andre) nu køre det SQ selv med 16 bot\'s...!!!

1000000000000000 TAK....!!!!

ps. toast hvis du spiller CS. så gi\' mig lige en HP på dit Clan (hvis du er med i et clan)!!! =)
Avatar billede toast Nybegynder
13. februar 2001 - 21:25 #23
raving: mig en stor glæde at jeg kunne hjælpe =)

ICQ UIN: 73527541 + http://www.fuz.dk/~ctv/Law/ , min klan.