Avatar billede miovester Nybegynder
02. april 2004 - 17:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter!?

Hej! Er der nogen der kan forklare mig hvorfor min computer med jævne mellemrum (omkring hver halve time) genstarter af sig selv! Måske er det hver gang, men jeg har den ene gang observeret at der kom en pop-up boks frem som sagde at computeren ville lukke ned om 30 sek. og at jeg nu skulle gemme alle ikke gemte filer! Hvad kan der være sket? er det mon noget jeg selv er kommet til at aktivere? På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. april 2004 - 17:50 #1
Lyder som Blaster..
Avatar billede miovester Nybegynder
02. april 2004 - 17:52 #2
Hvad er blaster?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. april 2004 - 17:52 #3
Følg vejledningen for Spybot og Hijackthis her: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Smid loggen herind, i dette spm, så vil vi kigge på den. Husk at indsætte *alle* linier fra loggen herinde.
Avatar billede miovester Nybegynder
02. april 2004 - 17:54 #5
okay...prøver....men fatter intet af computer! Hvem er vi? Kan jeg måske ringe til "jer"?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. april 2004 - 17:55 #6
Hehe.. nej, vi sidder og kigger spørgsmål igennem, og hjælper :-)

Brugeren 'arlet' overtaget loggen..
Avatar billede miovester Nybegynder
02. april 2004 - 17:56 #7
Hvad skyldes det at den genstarter?
Avatar billede arlet Juniormester
02. april 2004 - 17:57 #8
Det kan være mange ting. Hent den hijackthis, så kan vi efter at have set den, fortælle meget mere
Avatar billede dewil Nybegynder
03. april 2004 - 14:02 #9
Grunden til at maskinen genstarter er at du ikke har husket at køre dine windows update jævnligt, men gør det så bliver hullet lukket.
Avatar billede dewil Nybegynder
03. april 2004 - 14:04 #10
Og husk at blaster kan holdes i skak ved at skrive: shutdown -a (enter) i din komandopromt.
Avatar billede kaffka Nybegynder
07. april 2004 - 11:10 #11
Det kan også være en anden mulighed, som jeg selv har været udsat for. Windows er som standard opsat til at genstarte automatisk ved fejl. Det kan være små ubetydelige fejl, som du ellers ikke vil registrere.
Højreklik på Denne Computer. Vælg fanebladet avanceret.  Tryk på Start og genoprettelse og tjek at der ikke er sat flueben ved genstart automatisk. Dette var løsningen for mig