Avatar billede tara Nybegynder
07. februar 2001 - 16:42 Der er 8 kommentarer

Hvor meget kan man overclocke?

Har en amd k6-300 mhz med multimedia ext.(betyder sikkert ikke noget?) med et asus bundkort! Jeg vil gerne clocke den men hvor meget kan jeg tillade mig at overclocke før det går skævt - er der nogen der har erfaringer med lige denne cpu?
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 16:46 #1
well - hvis du kan fylde din computer op med flydende kvælstof eller noget til at køle den ned, så kan den vel overclockes rimelig meget ;o)
Avatar billede smiske Nybegynder
07. februar 2001 - 18:02 #2
  Start med at undersøge hvor hurtig en hastighed dit bundkort understøtter.
  Hvis du derefter vil overclocke din AMD skal du huske på at sikre den med MEGET køling idet de gamle AMD prossecorer har det med at udvikle meget varme.  Så overclocker du den skal du investere i en kraftig køler til den.
  Gør du det, kan du derefter forsøge dig frem med de forskelige hatsigheder, start med at lade den køre for eksempel 350 Mhz og arbejd dig op derefter.  Hold hele tiden øje med processor temparaturen.  På et tidspunkt vil din computer gå hen og blive ustabil, det er et tegn på at du ikke skal clocke den mere.  Men husk, køøøøling :o)  (Væskekøler anbefales hvis du overclocke den meget).
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 18:30 #3
Smiske -> Nu siger du 350 Mhz, og at man skal arbejde sig op derfra. :-)

Jeg ville være meget overrasket hvis han kunne få den op på 333 Mhz. Jeg havde selv en K6 300, og den ville ingenting. Ikke post eller noget. Den var umulig.

De gamle K6\'ere var presset til det yderste, så der var ikke meget at hente.

Jeg vil anbefale dig, tara, at i stedet for at bruge penge på \"the mother of all coolers\", så brug pengene på en hurtigere CPU (kompatibelt med dit motherboard selvf.). De koster ingenting mere, og du vil opnå et langt hurtigere system, end du kunne opnå med overclocking. Desuden vil det med stor sansynlighed også være mere stabilt.
Avatar billede smiske Nybegynder
07. februar 2001 - 18:40 #4
  Jeg ved det kan lade sig gøre, havde selv en AMD K6 300 engang, den fik jeg op på 380 Mhz, dog havde jeg også lånt en KÆMPE køler til den.  Den skulle alligevel smides ud, så vi blev ved med at presse den, da den nåede 417 Mhz brændte den af :o)
  Men, jeg vil give dig ret i at de gamle AMD\'ere er presset meget i forvejen, men, det kan altså lade sig gøre :o)
Avatar billede plausten Juniormester
16. februar 2001 - 22:51 #5
hvis du ikke ønsker at lave de store invisteringer på en køler, så vil jeg anbefale at du nøjes med at clocke den 10% (330 eller der i nærheden) du skal men du bør nok tjekke temperaturen på cpu\'en for at være sikker (max 50 grader) (det kan man ofte gøre i bios\'en, ellers må man bruge den gode gamle metode, med et termometer)
Avatar billede dolph Nybegynder
25. februar 2001 - 02:23 #6
Jeg vil sige det er totalt lige meget hvor meget du overclocker, bare du har en køler til at køle \"lortet\" ned. Jeg har selv en AMD K6-2 3d now 450 Mhz og den kan da nemt køre som en 550 Mhz. Jeg har så også en rimelig kraftig køler, den hedder Crome Orb, vi har testet hvor meget man kan overclocke en AMD K6-2 266 (jeg er ikke sikker om det var en K6-2 300), men med Crome Orb kom vi op på at køre 500 Mhz uden der var noget problem.
Men når du overclocker husk nedkøling.

DolPh
Avatar billede hobitten Nybegynder
04. marts 2001 - 01:47 #7
til Dolph, Meget nydeligt at clocke en K6-2 300 til 500 er du helt sikker på at du kun brugte en chrome orb! en chrome orb er en god køler til pengende men for at oc en 300 til 500 burde væskekøling være nødvendigt, og så tror jeg stadig ikke at det ville virke...
Avatar billede bosse88 Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:10 #8
drop det, k6-2 ikke en speciel god ting at \"lege\" med... havde selv en 400 mhz...