Avatar billede pnr Nybegynder
02. april 2004 - 09:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problem med applikation kodet i VB på win 2003 server

Jeg har en applikation kodet i VB som jeg har flyttet fra en win 2000 server til en win 2003 server. Efter at have flyttet den er den begyndt at gå kold.

Applikationen skal indlæse data fra nogen filer i nogle databaser hvert 5 min, men når den har kørt i et stykke tid (1 time, 1 dag, 3 dage meget forskelligt) går den kold, og skriver følgnede fejl i applivation log:

Application Hang

ID=1001

Fault bucket 95872605.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

og

Application hang

ID=1002

Hanging application overvaag.exe, version 2.1.0.3, hang module hungapp, version 0.0.0.0, hang address 0x00000000.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at virke igen?
Avatar billede vbcoder Nybegynder
02. april 2004 - 14:19 #1
I 2k3 server er sikkerheden omkring apps højnet en del.

I hvilken context kører programmet ?
Kører det som en service ?
Er det installeret som en service ?
Er programmet installeret med admin rettigheder ?
Er der de nødvendige rettigheder på mapper ?

//vbcoder
Avatar billede pnr Nybegynder
02. april 2004 - 14:27 #2
Nej det køre ikke som service

Det er ikke installeret, men bare en .exe fil jeg starter

Det virker fint nok når jeg aktivere det manuelt.

Kan det være nogle .dll'er der ikke kan køres på win2003, jeg har installeret en del dll'er for at få det til at virke.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
02. april 2004 - 14:50 #3
Noget tyder på at du har nogle problemer med allokering af hukommelse.

Det kan typisk komme ved at man i et event instantierer et objekt og glemmer at frigive objektet igen ved afslutningen af event'et.

Når man har gjort det tilstrækkelig mange gange bruger programmet hukommelsen op.

Dette tillader 2k3 ikke og programmet får derfor - på et eller andet tidspunkt - ikke tildelt mere memory. Deraf måske 'application hang'

//vbcoder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
02. april 2004 - 14:53 #4
Til at begynde med kunne du danne en installation med pdw

Log på serveren med administrator retttigheder og installer derefter programmet.

PDW finder selv de dll der er nødvendige og genererer det nødvendige til installationen.

Du kan også bruge Windows Installer - efterhånden foretrækker jeg den.

Den kan hentes gratis på msdn

//vbcoder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
02. april 2004 - 14:54 #5
har du prøvet at klikke på det link du bliver præsenteret for?

har ms rent faktisk et bud på problemet ?
Avatar billede pnr Nybegynder
02. april 2004 - 15:05 #6
Jeg har ikke arbejdet særlig meget med VB, så hvordan laver jeg en sådan installation?
Avatar billede vbcoder Nybegynder
02. april 2004 - 15:16 #7
start vb og luk dit projekt op

klik på Add-Ins og derefter Add-in manager

dobbelt klik på Package & Deployment Wizard så status bliver Loaded

klik derefter på OK

gå igen til menuen add-ins

nu vil du finde Package & Deployment Wizard - start den og følg vejledningen

den tager selv din exe og evt. dll filer med i setup - hvis du har andre filer der skal med skal du tilføje dem manuelt.

//vbcoder
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 16:04 #8
Hm
Avatar billede pnr Nybegynder
14. april 2004 - 08:06 #9
Fejlen viste sig at være forbindelsen til databasen (SQL-server), applikationen "hænger" sig åbenbart hvis ikke den kan connecte til databasen.

vbcoder>> tak for din tid, smid et svar så du kan få lidt point for din tid!
Avatar billede vbcoder Nybegynder
14. april 2004 - 08:21 #10
Okay - tak

Du burde nok kode et check for om din database bliver åbnet korrekt så din app ikke hænger.

//vbcoder
Avatar billede pnr Nybegynder
20. april 2004 - 14:26 #11
Så lukker vi igen