Avatar billede tumben Novice
01. april 2004 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Ghost expert søges

Hej

jeg har følgende..

en splinterny maskine...med 2 sata...og 2 IDE drev

sata 1 Windows XO....aktiveret, lovlig og fuldt opdateret
sata 2 lagerdisk
IDE 1 IDE disk alene som master på controlleren
IDE 2 DVDdrev alene som master på controlleren....

jeg booter på sata 1...installerer Norton Ghost 2003....bruger liveupdate....og vil lave et GHOST...fra Sata 1 til IDE 1 ...vælger fra partion til partion....og ghostet starter....når den er færdig slukker jeg for Sata1....(flytbare harddiskskuffer...derfor kan man tænde og slukke)....så booter den op på IDE 1....står lidt og tygger....kommer ind i XP....og efter et lille stykke tid siger den følgende....

Aproblem is preventing Windows from accurately cheking the license for this computer...error code 0x80090006

..hvordan gør den i det hele taget det...skal der være netforbindelse el..????....

jeg er HELT grøn mht ghost...så det må gerne skæres ud i pap....

altså det bliver ghostet TIL DEN SAMME MASKINE...med det samme udstyr.....
hjælp please...jeg vil gerne snart have et fuldstændigt ghost...så jeg slipper for de konstante omformateringer....
Avatar billede tumben Novice
01. april 2004 - 15:15 #1
xp...står der selvfølgelig
Avatar billede romby Nybegynder
01. april 2004 - 15:27 #2
Det eneste jeg kan forstille mig er noget i retningen med at det er en OEM version af Windows, som dermed giver det problem at den ikke må installeres på mere en 1 harddisk.
Men mit forslag vil være at ringe til Microsoft Danmark og få et svar fra dem!
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
01. april 2004 - 15:27 #3
Avatar billede serverservice Praktikant
01. april 2004 - 15:53 #4
spiff 21 foreslår her en ren nyinstallation.
Hvis der er noget med evt. diskdrivere som laver konflikten så prøv først med en repair fra cdrom. Det er hurtigere og du beholder dine filer/mapper.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2004 - 01:21 #5
hnmm - jeg tror mere på det romby siger... at det er noget med en form for kode i den installerede windows, som passer sammen med den oprindelige hdd og ikke med den nye!

Det er jo sådan at windows generere en registrerings kode (sammensat kode ud fra serienumre mm. fra dit hardware i computeren) - da du har lagt windows ind på en ny hdd, kan den ikke få det til at passe mere!

Altså tror jeg ikke det vil hjælpe at ringe til Microsoft - for de kan garanteret ikke gøre ret meget (uden det større indgreb med diverse boot-disketter).
Men der imod en ren installation ville jo selvfølgelig løse det problem - men så forsvinder hele ideen med at clone partitionen!

Måske du kunne genstarte i Fejlsikret tilstand (F8 under opstart - lige efter den har talt ram og fundet harddiske.) - måske tillader den at du kan gøre noget der - evt. fejlsikret tilstand med netværk (den hedder noget specielt - men i retning af netværk) - så kan du måske gå online og få den aktiveret :D

Bare en ide - ikke noget jeg har prøvet :D
Avatar billede tumben Novice
11. maj 2005 - 22:05 #6
takker, problemet er midlertidigt uaktuelt..vender tilbage...til vinter ;-)