Avatar billede wust Nybegynder
07. februar 2001 - 12:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

autorun af en hjemmeside på cd-rom

Hej nørder
Mit spørgsmål går på hvordan jeg laver en autorun af en hjemmeside på cd-rom.
jeg har lavet en autorun.inf hvori der står:

[autorun]
open=index.htm

kan det ikke lade sig gøre?

Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 12:56 #1
umiddelbart ja!
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 12:58 #2
du kan jo evt prøve at brænde det på en RW cd først, men så vidt jeg husker kan det godt lade sig gøre - og din autorun.inf er også ok!
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
07. februar 2001 - 13:28 #3
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 16:14 #4
wust >> hvad præcist er det du mangler nu???

har du prøvet det og set, at det ikke virker? eller gider du bare ikke give point?
Avatar billede wust Nybegynder
13. februar 2001 - 20:27 #5
Jeg har prøvet det, og det virker ikke. Maskinen kan ikke asossiere noget program til index.htm filen.
jeg vil gerne give point hvis det lykedes
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2001 - 20:35 #6
når du står i fx stifinderen og dobbeltklikker på en htm-fil... kan den så automatisk åbne det i exlporer??
Avatar billede repsac Nybegynder
13. februar 2001 - 20:38 #7
Du er helt sikker på at du har angivet den rigtige \"sti\" til htm(l) dokumentet?
Avatar billede repsac Nybegynder
13. februar 2001 - 20:49 #8
Prøv at skrive følgende i \"kør\":
D:\\index.htm
Hvis d: ikke er dit CD-drev ændr det da til det rigtige drevnavn!
Avatar billede wust Nybegynder
14. februar 2001 - 19:32 #9
Til alle dem der venligst har svaret på mit spørgsmål
Jeg vil gerne lave en CD-rom der kan køre uanset hvilket drev det kommer i!
Avatar billede keysersoze Guru
14. februar 2001 - 20:46 #10
det kan du ikke! - man kan slå autorun fra så den ikke starter! - og hvis man ikke har explorer eller lignende kan du ikke gøre noget andet end at lægge det med - og det må man vist ikke..

hvis du skal lave noget som kan køre på enhver, så vil det måske hjælpe at lave det hele i macromedie Director
Avatar billede Trez Seniormester
09. maj 2001 - 23:33 #11
Bare lige for at slå fast Keysersoze og andre:

Man kan IKKE autorunne en html fil, kun en EXE fil, denne skal så laves til at starte html filen op.

/Trez
Avatar billede keysersoze Guru
09. maj 2001 - 23:48 #12
trez >> du kan godt lave autorun på en html-fil... men det er ikke nogen god og ret sikker måde at lave det på!