Avatar billede beste Nybegynder
31. marts 2004 - 22:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Links virker ikke.

Jeg har fundet et websets på nettet. Jeg har så færdig redigeret min hjemmeside i front page. Der er nogen af linkene der ikke virker. Det er links fra Index siden til de andre 2 sider. De virker ikke når jeg vil se siden som eksempel.De links jeg har lavet til andre hjemmesider og til min mail virker fint nok. Og Index siden + links siden var gemt, som htm fil mens side 2 var gemt, som html. Hvad er forskellen på de 2 fil typer? Jeg har omdøbt alle 3 sider til HTML, men det hjalp ikke. Jeg er en nørd på det område så vær lidt overbærende med en gammel beste der har kastet sig ud i et sligt et prosjekt.
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 22:56 #1
htm og html er det samme, men på servere er det ofte bedst at kalde dem html.
Dit problem er sandsynligvis, at mange servere er karakterspecifikke. Det vil sige, at de skelner mellem store og små bogstaver. Så hvis siden hedder Index.html og du har linket til index.html kan den ikke finde siden. Jeg vil anbefale dig at omdøbe alle filer til små bogstaver og rette dine link i frontpage til små bogstaver også.
Avatar billede beste Nybegynder
01. april 2004 - 23:32 #2
Jeg har tjekket siden og linkene er alle med små bogstaver. Jeg har ikke lagt siden ud på nettet endnu. Jeg har kun afprøvet linkene i Frontpage. Og de virker i fint på normal siden  ved jeg bruger knappen ctrl+klik, men når jeg vil aktivere dem med musen i siden under  eksempel virker de bare ikke. Jeg har på fornemmelsen det går galt når jeg opretter og gemmer linkene. Jeg har hele ugen forgæves forsøgt finde ud af hvad jeg gør forkert.
Avatar billede atie Nybegynder
18. april 2004 - 17:13 #3
hej. Har du skrevet nogle ord med æ eller ø eller å, så er der ingen links der virker
det gør det heller ikke hvis du har oploadet en billedfil, feks. hvis du oploader et billede og skriver børnebørn, så kommer det slet ikke på din hjemmeside, men bare et kryds, ak tro mig jeg har lavet den fejl 100 gange da jeg startede.
Avatar billede beste Nybegynder
18. april 2004 - 20:44 #4
Jeg forsøgte og oploadet den på nettet og der virkede  linkene fint. Nu har jeg fået et andet problem det er gæstebogen og tælleren der ikke virker. Min side ligger på jubbi og jeg har som de har skrevet kopieet koden og sat den på de sider jeg vil folk skal se dem på. Jeg har forsøgt og oploade, men istedet for tæller osv. ser jeg kun  den kode jeg kopierede..
Avatar billede atie Nybegynder
19. april 2004 - 09:53 #5
Når du sætter koden ind skal du gå op i indsæt/avanceret/HTML, der skal du sætte din kode ind, lav først en lille tabelramme nederst i dit dokument og sæt curseren der inde og gå så op og gør det jeg fortæller. Så har du også altid styr på hvor din kode sidder på siden, man kan nemt komme til at slette den hvis man ikke har den inde i en lille tabel, nu skulle det virke.
Avatar billede beste Nybegynder
19. april 2004 - 20:00 #6
1000 tak  for hjælpen. jeg prøver om det her  vil lykkedes.
Avatar billede beste Nybegynder
10. juli 2004 - 15:54 #7
Tak for hjælpen og undskyld den lange ventetid med accept, da nørden her først i dag fandt ud af hvordan jeg skulle markere for accept af svar. Jeg fandt et link ved en af de andre spørgere omkring point og brug af eksperten.
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. juli 2004 - 04:42 #8
Selvtak. Jeg synes også deres karaktersystem kunne være mere intuitivt at bruge ;)