Avatar billede avalodia Nybegynder
31. marts 2004 - 22:15 Der er 8 kommentarer

Program til at lave et rektangel med runde hjørner.

Jeg skal bruge et rektangel med runde hjørner.

Formatet kan være gif, tif, eps eller ai.

Er der en der kender et godt program til denne lille opgave?

Avalodia
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 22:26 #1
Illustrator og Photoshop.

Hvilke programmer har du til rådighed?
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 22:30 #2
Har da lige hurtigt lavet en her:
http://www.nicolin.dk/div/firkant.htm
Avatar billede avalodia Nybegynder
31. marts 2004 - 23:00 #3
Den så da nydelig ud.
Jeg ikke Illustrator eller Photoshop.

Jeg bruger Gimp og Flash, men Flash forvrænger firkanten så hjørnerne bliver aflange, når jeg ændrer på størrelsen efter at have tegnet firkanten i hånden og Gimp kan jeg ikke få til at lave en ordenlig "rund firkant".
Hvis der findes et lille brugervenligt Open Source (eller freeware/shareware)vektorgrafikprogram ville det være helt fint.
Ideelt ville det være, hvis jeg kan sætte proporties for hjørnerne, så jeg slipper for at tegne i hånden, hvilket jeg som regel ikke slipper godt fra.
Slutresulatet skal bruges i Flash MX 2004.
Avatar billede spe Nybegynder
31. marts 2004 - 23:21 #4
Har du FreeHand? Dette program sælger Macromedia i samme pakke som Flash MX 2004. Det er et vektorprogram som vil kunne gøre det du efterlyser. Det er dog ikke freeware/shareware.
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 23:25 #5
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 23:26 #6
Et godt sted til Gimp hjælp er http://www.gimp.org/ kig under tutorials
Avatar billede avalodia Nybegynder
01. april 2004 - 08:34 #7
Nej jeg har ikke Freehand.
Måske kan Gimp bruges hvis jeg klipper et rektangel ud. Jeg vil prøve at kigge på linkene.
Jeg havde mere tænkt mig et tegneprogram, hvor jeg f.eks angiver en kanttykkelse og radius for hjørner.
Avatar billede sor1dk Nybegynder
04. april 2004 - 17:44 #8
Måske kan Graph Printer (freeware) bruges http://perso.easynet.fr/~philimar/ . Det er længe siden jeg havde den åbnet, så kun måske!