Avatar billede qualon1 Nybegynder
31. marts 2004 - 15:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sms sender

Hej... er der ikke en der kan kode en sms sender til mig.. altså der kan sende ud til danske sms numre...
Avatar billede skg Nybegynder
31. marts 2004 - 15:51 #1
sådan noget koster penge, frøken
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. marts 2004 - 15:51 #2
hvad har du til rådighed af gateway?!
Lidt en forudsætning for at kunne sende sms'er..!
Avatar billede muddi Praktikant
31. marts 2004 - 15:53 #3
Det er ikke længere muligt at lave en sms-sender, hvis man ikke betaler for det. Efter nummerportering blev en realitet er det umuligt at finde ud af hvilket teleselskab et nummer tilhører.
Derfor har du brug for en gateway.
Avatar billede qualon1 Nybegynder
31. marts 2004 - 15:55 #4
hmm okay
Avatar billede angelod Novice
31. marts 2004 - 16:25 #5
Vi (hvor jeg arbejder) benytter SMS A/S (http://www.smsas.com). Men jeg ville da gerne høre om der er andre som kender til gode gateways, nu hvor vi er i gang? :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. marts 2004 - 16:34 #6
muddi -> Det er ikke den primære grund..
Den altafgørende grund er at de gratis gateways der før var tilgængelige er lukket!
Avatar billede zeled Nybegynder
31. marts 2004 - 16:54 #7
æh, venner... grunden til at det ikke længere er gratis er at det var teleselskaberne som betalte prisen før, og det ville de ikke.

Førhen sendte man en email til udbyderen som lavede den om til SMS.

Herefter kom problemet med porteringen som gør det "umuligt" at genkende udbyderen.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
31. marts 2004 - 17:13 #8
zeled -> ehhh?!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
01. april 2004 - 09:10 #9
nick> zeled hentyder til den fri nummerportering, hvilket betyder at man kan flytte sit telefonnummer med sig til andre mobilselskaber.

Før var det simpelt at finde ud af hvor et mobilnummer hørte til ud fra hvilken nummerserie det tilhørte, og derefter sende en email til den pågældende udbyder, som så gratis konverterede email'en til SMS.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. april 2004 - 09:25 #10
ja, både ved jeg udemærket og kan jeg også sagtens selv læse!
Grunden til min undren, er at jeg ikke lige er helt med på HVORFOR han skriver det?!
Mener efter hvad jeg da kan se, at det er det samme jeg påpejede cirka 20 minutter forinden.
Avatar billede qualon1 Nybegynder
09. juli 2005 - 10:56 #11
lukker spørgsmål... For mange åbne