Avatar billede xander_cage Nybegynder
31. marts 2004 - 15:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Er det lovligt

Hey..

Hvor meget må man kryptere får det bliver ulovligt??
Var inde på en side hvor der stod at du kan kryptere til 1000 bits, altså militari style.. Passer det??

The worldwide most used encryption sofware
DriveCrypt is the most powerful, flexible and fast cryptographic program available on the market today, bringing 1344 Bit Military Strength Encryption to your computer and protecting your data transparently and in a quick, reliable way.

http://www.securstar.com/index.php

Og hvis der er en grænse hvad kan straffen så blive???

Tak
Glemte lige at sætte flere points
Avatar billede -thomas- Nybegynder
31. marts 2004 - 15:36 #1
Det er der, så vidt jeg ved, ingen regler for i Danmark.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
31. marts 2004 - 15:41 #2
Hvis programmet er tilgængeligt legalt er der ingen restriktioner i DK !
Avatar billede xander_cage Nybegynder
31. marts 2004 - 15:50 #3
nq_tnt
Hvor sikker er det du siger?? Har ikke brug for en panser som siger at ja du har lige overskedet grænsen.. du kommer ind og sidde for det.. eller en fuc**** bøde..
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2004 - 17:33 #4
tjaaa jeg ville ikke være sikker!!! http://www.fsk.dk/fsk/publ/1997/krypt/inde0018.htm (ganske vist et udkast, men man skal rent faktisk udlevere koden hvis f.eks. politiet forlanger det mv.)
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2004 - 17:34 #5
så krypter ALT det du vil! men du skal bare aflvere krypteringskode hvis det forlanges
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
31. marts 2004 - 18:59 #6
Blot en kommentar:

"1344 bit Military Strength Encryption" bør få alarmklokkerne til at ringe

http://clan.cyaccess.com/?menuref&snakeoil

Peter
Avatar billede xander_cage Nybegynder
31. marts 2004 - 23:46 #7
kenp..
Så er det jo lige det om man glemmer koden.. :)
Avatar billede kenp Novice
01. april 2004 - 07:52 #8
så er det jo også lige meget forså kan du jo heller ikke bruge det selv ;)
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
01. april 2004 - 10:31 #9
Det er jo ikke ulovligt at kryptere sine data - du gør det jo for at beskytte dig selv - og som kenp siger kan man måske "tvinges" til at udlevere nøglen til evt. politiet - men ja den kan man jo "glemme" hvis det virkeligt er noget man ikke vil ha andre ser. Jeg kan overhovedet ikke se det på nogen måde skulle være et problem at bruge kryptering - i disse hiJack-dage m.v. er man jo nød til at beskytte sig grundigt. Har forgæves søgt info om dette hos politiet og andre men ingen kan påvise at der skulle være nogen problemer med dette i vores lovgivning - måske man ku spørge BSA - de støder jo nok ind i dette med jævne mellemrum....... ;-)

ng_tnt
Avatar billede xander_cage Nybegynder
01. april 2004 - 11:34 #10
NG_TNT

På en eller anden måde har du ret.. Forresten hvad betyder bsa..??
Kan jeg nojes med at kryptere med 128 bit eller skal jeg måske foretrække 512 eller 1344???

OG HUSK NU AT AGFGIVE JERES SVAR SOM SVAR OG IKKE SOM KOMMENTAR DA JEG IKKE KAN GIVE POINTS TIL KOMMENTAR.. ELLER KAN JEG???
Avatar billede -thomas- Nybegynder
01. april 2004 - 11:57 #11
Der er ingen regler for hvor stærk en kryptering, du må bruge i Danmark.

Datatilsynet (se www.datatilsynet.dk) betegner 128-bit kryptering og derover som "stærk kryptering", og det er også denne kryptering, man normalt bruger på en https-forbindelse (f.eks. netbanker, online-betalinger m.v.) Men selvfølgelig kan det også lade sig gøre at bryde en 128-bit kryptering - det samme med 512 for den sags skyld. Det er bare et spørgsmål om tid.
Avatar billede needs Nybegynder
19. april 2004 - 13:13 #12
Men det skal lige siges at en det selvfølgelig kommer an på hvilket krypterings system du bruger..... RSA er en af de mest brugt både til programmer og i bank verden og den er blevet brudt ved 512bit af en gruppe over et par måneder... eller sagt på en anden måde 1024RSA kan bruges til ting der er ligegyldinge om et par år og man regner med at 4092bit skulle kunne holde ca. 50 år....