Avatar billede j-bertel Nybegynder
30. marts 2004 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan gammel batterioplader til Ni-Cd bruges til Ni-Mh?

Jeg har en måske 15 år gammel universal batterioplader. På bagsiden står at den KUN må bruges til Ni-Cd genopladelige batterier. Men jeg tænker at måske fandtes der kun den type når der var tale om genopladelige batterier og at advarslen står der for at forhindre at man bruger ikke-genopladelige batterier. Er der nogen som ved: Kan man uden problemer bruge den til Ni-Mh genopladelige batterier?
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2004 - 21:15 #1
nej , de bliver ødelagt efter 4-5 opladninger
en ny kan du få til ca 50-60 kr , den kan klare begge typer
Avatar billede bredker Nybegynder
03. april 2004 - 19:55 #2
lukketid
Avatar billede j-bertel Nybegynder
04. april 2004 - 09:48 #3
Hej bredker
Jeg kender ikke begrebet lukketid i denne sammenhæng. Men hvis det betyder at du synes at spørgsmålet skal lukkes, så vil jeg sige at jeg flere gange har forsøgt at "lukke" det med "accepter" fordi jeg synes at dit svar var helt OK. Men der sker tilsyneladende ikke det at du får point og at spørgsmålet lukkes. (Jeg er ret ny på eksperten)
Venlig hilsen Bertel
Avatar billede bredker Nybegynder
06. april 2004 - 21:18 #4
du skal markere mit navn først og så trykke accepter
Avatar billede redhat9user Nybegynder
08. april 2004 - 17:59 #5
Jeg vil lige tiføje at hvis laderen er af den type, der lader med konstant strøm og ikke selv slår fra, så kan den faktisk godt bruges. Et NiCd batteri kan lades med I/10 og et NiMH med I/3 uden afbrydelse.
Avatar billede batterystore Nybegynder
03. april 2009 - 15:22 #6
I en oplader som er lavet til NiCad batterier, vil typisk kun kunne oplade NiMh. batterier til 20% af dets kapacitet.

Find din nye batteri oplader her:  www.batterystore.dk

BatteryStore har også en rigtig butik, hvor at man kan se og rører ved varerne. Alt personale har stor viden om produkterne og er vant til at finde løsninger.

Få den rigtige vejledning ved køb af batterier og opladere. Butikken har mere end 700 forskellige batterier på lager. bl.a. til mobiltelefoner, laptops, trådløse telefoner, lygter, ure, legetøj, Videokamera, digitaltkamera, pda´er, nødbelysning, backup, alarmsystemer, sensore, røgalarmer.