Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. marts 2004 - 19:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Link i tabeller

Jeg har altid lavet hjemmesider i frames, men vil nu gerne lære og lave det i tabeller.. Jeg kan sagten finde ud af og oprette en tabel, men det med linkene kan jeg ikke rigtig få til og virke.

Jeg har oprette en tabel hvori der er tre lodrette celler.
i den første celle skal mine link være, og når man trykker på dem skal siderne vises i den miderste celle, men det gør de ikke, de bliver vist i samme celle. Hvad gør jeg forkert????

Som sagt det er første gang jeg prøver det med tabeller og celler. Jeg bruge Frontpage den nye.
Avatar billede roenving Novice
30. marts 2004 - 19:46 #1
Celler ?-)

Man kan ikke åbne nogel i tabeller og/eller celler ...

-- men du bruger måske iframes ?o]
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. marts 2004 - 19:48 #2
skal laves på nogenlunde samme måde som ved http://www.vindidag.dk/
Avatar billede ckh Nybegynder
30. marts 2004 - 19:48 #3
Du kan ikke få et link fra en tabelcelle til at åbne i en anden tabel-celle.
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. marts 2004 - 19:50 #4
Hvordan kan jeg så lave det, så jeg ungår og lave frames....
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. marts 2004 - 19:51 #5
eller rammesider som det hedder i frontpage
Avatar billede ckh Nybegynder
30. marts 2004 - 19:52 #6
Den side du henviser til er allerede lavet i et stort frameset for at undgå at skifte url i adresselinien ....
Avatar billede roenving Novice
30. marts 2004 - 19:52 #7
Producer dine sider med et server-side script ...

Du er nødt til at have window-objekter for at åbne et html-dokument, så om det (i)frames eller åbning af nyt vindue, giver den samme problemstilling !-)
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. marts 2004 - 19:54 #8
hmmmm..... prøver og kigge nærmere på det..
Avatar billede ckh Nybegynder
30. marts 2004 - 19:55 #9
Du undgår det ved at reloade hele siden hver gang der klikkes. Det lyder voldsomt, men det handler vel egentlig bare om ikke at lave siderne for tunge (bl.a. med for meget dårligt komprimeret grafik).
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. marts 2004 - 19:56 #10
Ja, der skal ikke være meget grafik på siden, har alle de sider der er stoppet med grafik... alt for længe om at loade...
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2004 - 22:31 #11
<ole>

Go'e, gamle NS4 ... hvor er du, nu vi har brug for dig? *snøft*  ;o)

Man kunne faktisk (med hele to forskellige metoder) loade sider ind i divs i NS4 - men de tider er definitivt forbi.

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
30. marts 2004 - 22:34 #12
-- jaja, ole, nu skal du passe på, at du ikke græder al væsken ud af kroppen, når du nu begræder ns4-divs, som vel iøvrigt var 'rigtige' layer's *g*
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2004 - 22:41 #13
Nejnej ... NS4 forstod skam sagtens div og span - _derudover_ havde den så sine proprietære layers  :)
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
11. november 2004 - 21:31 #14
Lukket