Avatar billede evelon Nybegynder
30. marts 2004 - 18:41 Der er 7 kommentarer

Hjælp ang. meget varm ny computer

Ja, Jeg har købt en ny computer med følgende specs:
Abit IC7-Max3, 875P, 800FSB, SATA
Tyan Radeon 9800 Pro, 128MB
Pentium4 Prescott 2800MHz, 1MB, 800FSB
Seagate Barracuda 7200.7 160GB, SATA150
SilverStone Glacier SST-TJ02, Silver
Iiyama 19" MM904UT, Diamondtron, 0.25
SATA Power Cable
Q-Tec 400W Gold, Low Noise ATX-PSU
Lite-On CDRW LTR52327S, 52/32/52IDE Bulk
Lite-On Silver front for LTC-5232K-02C
Samsung DDR3200, 512 MB 2 stk

Mit ene problem er så det at min CPU er ca 55grader i idle og ca 80 i full load. Kan det passe og hvad kan jeg eventuelt gøre for at afhjælpe det uden at skulle købe vand/kompressor køling?

Det andet er så mig GFX kort som er 50 grader i idle med en Zalmann passiv køleprofil og en 80mm blæser. I full-load bliver det helt op til 70 grader hvorefter computeren skal genstartes...

Da jeg har købt min computer i denne uge synes jeg ikke at det kan passe at den er så varm.

Derfor vil jeg høre hvad I mener/tror det skyldes og hvad jeg kan gøre for at afhjælpe det!

På Forhånd Tak

EveloN
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. marts 2004 - 18:44 #1
det var da HOT :-> (man kan altid lave spejlæg hvis der kommer nogen på besøg???)
spøj til side...
tror nok du kunne bruge en god køler? mener der er en www.cooler.dk eller noget hvor der er mange gode til en god pris?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. marts 2004 - 18:45 #2
den er nede?
Avatar billede uso Nybegynder
30. marts 2004 - 18:47 #3
hvilke kølere har du i?

-> hvis du ikke har andet end en cpu køler, vil jeg råde dig til at købe gfx-køler, og muligvis også en hd køler...

hvor har du købt den, på nettet: link til den?
Avatar billede evelon Nybegynder
30. marts 2004 - 18:48 #4
Lige en rettelse CPU bliver ikke 80 grader, dog bliver den MEGET varm... dvs over 60 grader
Avatar billede evelon Nybegynder
30. marts 2004 - 18:50 #5
uso jeg har en Zalmann køleprofil med en 80mm blæser på. Og std køler på cpu...

Men std blæser på gfx bliver dette bare endnu varmere
Avatar billede uso Nybegynder
30. marts 2004 - 18:50 #6
hvis du har råd, køb watercooling, har hørt det skulle være godt :-)
Avatar billede uso Nybegynder
30. marts 2004 - 18:52 #7
http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=138&rnd=0,3551477
min bror købte en der, han sænkede temperaturen i sin cpu, med næsten 20 grader desværre kan jeg ikke huske hvad den hedder...