Avatar billede _krycek_ Nybegynder
07. februar 2001 - 00:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ftp med ADSL...

Jeg har ADSL 512/512 hos world online..
Når jeg skal connecte til ftp servere, kan jeg kun connecte til servere som bruger port 21... Alt andet vil den ikke...?

Hvis der er nogen som har en løsning på problemet, ville det bare være alt for lækkert!

På forhånd tak!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2001 - 01:21 #1
det er fordi ftp-protokollen som standard bruger port 21 :) det skal sættes specielt op af den som har ftp serveren hvis der skal kunne gives access via andre porte!
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
07. februar 2001 - 01:24 #2
Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Jeg kan kun connecte til servere med port 21. Den låser, hvis jeg prøver at connecte til servere med andre porte.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2001 - 01:28 #3
så er det din router du skal have fat i! når du connecter til noget der begynder med ftp, tror din router at det er port 21 den skal have fat i, i den anden ende! og da serveren i den anden ende f.eks. bruger port 5000, kan routeren ikke connecte da den forventer en port 21. Hvordan du ændrer i din router ved jeg desværre ikke!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2001 - 05:58 #4
Det med og ændre det tror jeg du kan finde svaret på her:

http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml
Avatar billede mufle Nybegynder
07. februar 2001 - 07:51 #5
Det burde ikke være nødvendigt at pille ved porte. Kender du portnumrene på stederne? Det skulle være nok at specificere dem i IE, f.eks. ftp://www.herviljegind.com:5000 for port 5000.

mufle...
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
07. februar 2001 - 07:52 #6
Det virker ikke. Det har jeg prøvet.
Avatar billede mufle Nybegynder
07. februar 2001 - 08:07 #7
Kører du win98? Jeg har oplevet problemer i 98\'eren hvor win2k håndterer det fint. Ellers kan du vel gøre det med et ftp program?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2001 - 17:33 #8
Hvad IP adresse har de computer du forsøger og gøre dette med?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. februar 2001 - 20:08 #9
Hallo venner...

Hør nu her.
Cisco Router, har problemmer, med at connecte, til andre ftp server, end dem som kører på port 21. Men kun hvis disse ftp server, også sidder bag en router / dhcp server eller lign.
Eks:
Jeg sidder bag en cisco 677 router. Nu vil jeg så gerne connecte til mins FTP server, han sidder ligeledes, bag en 677 router, og hans den kører på port 666. Det kan jeg ikke. Den logger fint, nok på men så lige så snart at den skal vise bilioteket, hænger den.
Det er samme problem som _krycek_ har.

Jeg har så forhørt mig nogen steder, og de svar jeg fik er følgenden:
Cisco Router, har et problem, nemmelig at de ikke kan connecte til andre ftp server, end port 21, hvis de sidder bag en router, dhcp server eller lign.

Derfor _krycek_ Du må bare finde dig i det, og håbe på at det problem, snart bliver løst fra cisco side, så vi kan komme til at downloade noget...

Dette er det bedste svar du for.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2001 - 20:17 #10
dalbjerg> Hvad vers. af software køre disse med?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2001 - 20:20 #11
dalbjerg> Så vidt jeg ved så har jeg ingen problemer, en af mine venner har en Cisco 677 og jeg selv har lige ledes en.
Vi prøver lige og gentage dette, vender tilbage når jeg ved noget med sikkerhed.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. februar 2001 - 20:21 #12
Jeg kan sige, at jeg har problemmer, med nå de sidder bag en nat indstilling, og de bruger en anden port....
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2001 - 20:23 #13
dalbjerg> Hvilke IP adresser har de/du andre lokalt som sidder i hver ende? (LAN)
Har de/du CC eller WOL?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. februar 2001 - 20:25 #14
wol... serveren står altid på 192.168.1.2
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2001 - 20:27 #15
dalbjerg> Okay, jeg vender lige tilbage når jeg ved noget med sikkerhed. Kan ikke få fat på min ven i aften.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. februar 2001 - 20:28 #16
arhh, komme i tanker, om at der hvor jeg har prøvet imod, er en teledanmark, adsl
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
07. februar 2001 - 23:27 #17
Det er rart at der er flere med samme problem. Jeg troede lige det var min opsætning der var noget galt med...PYHA!!!
Men jeg har stadig ikke fået løst mit problem, så jeg håber snart at et eller andet klogt hoved kan komme med en løsning...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. februar 2001 - 21:32 #18
_krycek_> Hvad vers. af software kører din router med?

(enable mode og så sh ver)

dalbjerg> Jeg har lige testet det her til aften og jeg kan godt med andre eksisterende porte hvis man kan sige det på den måde.
Dvs. f.eks. port 25 som jo \"eksistere\" i forvejen kan jeg godt med men ikke f.eks. port 666, der logger den fint ind men intet bliver vist.
Jeg prøvede mod en Cisco 677 og jeg har selv den samme router. Vers. af software + flere informationer kommer når jeg ved mere.
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
08. februar 2001 - 22:32 #19
Jeg har version v2.3.5.012

Jeg kan også godt med porte i 20\'erne. Men alt andet virker ikke. Det kunne bare være alt for lækkert hvis du eller en anden kunne finde en løsning på problemet, for det er alt for uncool at det ikke virker!!!

På forhånd tak... ;-)
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
08. februar 2001 - 23:13 #20
Jeg har fundet en løsning på det, hvis man bruger CuteFTP.

Man skal bare slå PASV MODE til under firewall options....

JUUHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
08. februar 2001 - 23:15 #21
Du kan jo selv lige prøve det hvis det er..
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. februar 2001 - 17:36 #22
Bare for og være nysgerrig men hvad FTP program brugte du?
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
11. februar 2001 - 22:38 #23
Jeg bruger CuteFTP.