Avatar billede friiseksperten Nybegynder
29. marts 2004 - 22:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere startsider i IE

Der er en 5-6 URL's jeg gerne vil huske at tjekke hver morgen, og det enkleste var at de startede op sammen med browseren. Findes der en plug-in/add-on til Internet Explorer der muliggør flere startsider?
(For god ordens skyld: Jeg er ikke interesseret i råd om at at skifte til Opera eller andre browsere, der har den ønskede feature, idet jeg ikke kan undvære [Ctrl]+[Enter]-kombinationen, der indsætter 'www.' før og '.dk' efter det indtastede - og den er vel unik for IE?)
Avatar billede kabbak Professor
29. marts 2004 - 22:42 #1
Dovnload Avant, den kan starte mange sider på en gang, er på hver sin fane.

nb. det Der de sider den slutter med, som den åbner igen.

http://www.avantbrowser.com/
Avatar billede kabbak Professor
29. marts 2004 - 22:43 #2
nb det er en plug-in/add-on til Internet Explorer
Avatar billede anders-h Nybegynder
29. marts 2004 - 22:48 #3
Ved ikke om det kan bruges, men du kunne evt. oprette en mappe i din Foretrukne/Bookmarks hvor du ligger de 5-6 URLS?
Den metode bruger jeg

En af vennerne har lavet en startside som ligger på hans egen computer.. Så er der bare de 5-6 links på startsiden, til de sider han gerne vil have..

Det var så mine forslag.. Ved ikke lige hvordan du ellers har forestillet dig man skulle kunne have 5-6 forskellige startsider :)
Avatar billede sharkman Nybegynder
29. marts 2004 - 23:15 #4
Jeg vil tilslutte mig Kabbaks forslag om Avant Browseren. Den kan sagtens klare opgaven, og desuden får du en masse ekstraudstyr, som gør livet lettere, bl.a knapper, hvor du kan slå popup, reklamer, flash o.s.v. fra. Hvis du udnytter disse features, kan du spare op til 95% båndbredde.
Min oplevelse efter installation af Avant er, at browseren er blevet væsentligt hurtigere. Så prøv det!
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
29. marts 2004 - 23:17 #5
kabbak:
Avantbrowser kan ganske rigtigt have flere åbne vinduer ad gangen (og dermed formentlig også flere der startere automatisk), men desværre går det ikke så godt med [Ctrl]+[Enter]-funktionen, der sætter '.com' efter det indtastede.
Det kan måske virke som en mindre detalje, men jeg synes det er uacceptabelt!

anders-h:
Se på Avantbrowser.com eller Opera.com for forklaring på hvad flere sider på en gang vil sige.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. marts 2004 - 23:38 #6
Mener du at de 5-6 URL's skal starte op sammen med computeren om morgenen??
I så fald kan du bruge X-ecutor til at starte IE og sæt dine URL's som parameter.  Sæt X-ecutor i Start-mappen så den kører ved Win start. Brug evt. "Wait before" x sekunder så boot processen gøres færdig før IE starter op.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. marts 2004 - 23:39 #7
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
30. marts 2004 - 21:34 #8
halifax:
Kanon! X-ecutor er løsningen! Kun mangler jeg nu at finde ud af hvordan jeg får IE-vinduerne maximeret fra start. Kan du mon også klare det?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2004 - 23:55 #9
Max vinduer i IE: Netop det spørgsmål har været fremme rigtig mange gange. Der er ingen bestemt indstilling at gøre det med.  :(

Kun én metode virker. Træk med musen browservinduet så stort som muligt. Luk IE ned og åben igen. Træk igen vinduet til den ønskede størrelse. Luk ned og åben igen osv. (Det hjælper IKKE at maksimere viduet og lukke ned. Det skal trækkes til maks størrelse.)
Når denne øvelse er gjort nogle gange husker IE vinduesstørrelsen og åbner med den i fremtiden.
Lige indtil du af en eller anden årsag ønsker at gøre det mindre igen og lukker IE ned. Så må du trække det til fuld størrelse igen.

Alle mine IE vinduer åbner altid i så stør størrelse, som det har været muligt at trække det til. Metoden virker.
Avatar billede friiseksperten Nybegynder
01. april 2004 - 08:09 #10
Tja, det var så det - opgaven er løst.
Tak for det, Halifax!