Avatar billede peterfyr Nybegynder
29. marts 2004 - 16:20 Der er 3 kommentarer

Trådløst netværk

Jeg har installeret Access Point og indstikskort, og det virker fint.
Så vil jeg gerne have trådløs internet uden at min AP skal være tændt, så jeg kan bruge den i skolen f.eks.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. marts 2004 - 16:38 #1
Sætter dit netkort op til den trådløse forbindelse i har på skolen, med IP adresser som du får fra skolen!

Hvis dette ikke er rigtigt, så har jeg nok misforstået spørgsmålet. Men du har jo sat op til et AP (dit eget) du skal jo bare sætte den op til et andet (Skolens, cafeens) men at sætte den til dynamisk IP vil nok være en løsning de fleste steder med offentligt trådløst netværk!
Avatar billede peterfyr Nybegynder
29. marts 2004 - 16:41 #2
Okay, jeg kan altså ikke mens jeg er i skolen, sætte min til at køre efter min egen AP. Altså det jeg har derhjemme?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. marts 2004 - 16:44 #3
Hvis du bor meget tæt på skolen kan du vel, men rækkeviden er jo ikke mere end et parhundrede meter, når den er bedst, så du skal nok bo meget tæt på skolen.

Dit indstiks kort kan vel sagtens konfigureres til flere AP's